gena Startet 15.Juni.2015 Del på Facebook Startet 15.Juni.2015 (redigert) Har fått tilbud om kjøp av ny Suzuki DF 9.9 B Sport med EFI (Elektronisk bensininnsprøytning). Denne modellen kan også oppgraderes til 15 Hk ytelse noe som jeg har tenkt å gjøre. Har noen erfaringer med denne? Er den kvassere enn Suzuki 15 hk 2004 4 takter som jeg hadde tidligere. Noen stjal undervannshuset, og det ble for dyrt å få montert et nytt. Redigert 15.Juni.2015 av gena (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kimern84 Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Hei. Jeg har nok kjørt min ca 30 timer, 18 første som orginal. Resten som 20hk, meget fornøyd med motoren. Sitér dette innlegget Seaco 950 2002 modell med VP Kad43. Grand Silver Line S300 2015 mod, med Suzuki 9,9 @ 20 HK 2014. Link to post
gena Svart 16.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2015 Merket du stor forskjell? Har en Viksund Marlin 450. Denne planer med 2 personer. Men er det flere eller litt bagasje var det ikke mulig å få den i plan. Hva måtte du betale for oppgradering til 20hk? Sitér dette innlegget Link to post
kimern84 Svart 16.Juni.2015 Del på Facebook Svart 16.Juni.2015 Ja merket stor forskjell. Til 15hk koster det 200,-. Fra 15 til 20 måtte jeg kjøpe ny hjerne pris på herligheten 4500,-. Jeg angrer ikke.. men det ble dyrt. Men du kan jo kjøpe orginal 20hk, den er nok noen lapper dyrere totalt.. Sitér dette innlegget Seaco 950 2002 modell med VP Kad43. Grand Silver Line S300 2015 mod, med Suzuki 9,9 @ 20 HK 2014. Link to post
gena Svart 30.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 Høres fornuftig ut. Hvor kjøpte du motoren? Fikk tilbud om oppgradering til 15 hk til en pris av 1000,00. Skulle jeg oppgradere den til 20 hk ville det komme på mellom 6-7000 kr. Bakken motor Drammen. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 30.Juni.2015 Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 Kjøpte en forrige helg. Har den som 9,9. Fikk tilbud om oppgradering til 15 for kr 500,- Hadde 2008 tidligere. For tidlig og si om det er forskjell. Mulig oppgradering til 15 til høsten. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
gena Svart 2.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2015 Har nå sjekket, og fant ut at det bare skilte et par tusen koner på oppgraderingen i forhold til å kjøpe en orginal 20 hk. Med originalen er det også elektrisk tilt. Konklusjonen ble at vi gikk for orginal 20hk. Skal hente den i morgen og da skulle båt med motor være sikret i sommer. Kommer tilbake med erfaringer etter ferien. Sitér dette innlegget Link to post
Kolaola Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 Eg har DF15A med 20hk flamearrestor. Nokon som veit om det er stor forskjell dersom eg bytter ecu`n og? Eller er dette kun for å øke turtallsperren til 6300? Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 26.April.2017 Del på Facebook Svart 26.April.2017 Noen som har mer erfaring rundt denne nå? Vurdere å kjøpe denne. Den største bekymringen min er om 44kg er for tungt til å ta den av og på jolla hver gang den skal opp. Noen som har gjort det? 5hk på 25kg går lett.. Sitér dette innlegget Link to post
tobba Svart 26.April.2017 Del på Facebook Svart 26.April.2017 Har 9,9 B sport (oppgradert til 15hk) på landstedsbåt Askeladden 14-2210. Hadde før 9,9 hk. Toppfart nå 20 knop (14-2210 har litt kjøl, så dette er nok toppfart uansett motor) Båt planer greit med 2-3 personer om bord. Godt fornøyd etter 3 års bruk. Men husk å ta den årlige servicen på rett verksted for at 5 års garantien skal gjelde. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 26.April.2017 Del på Facebook Svart 26.April.2017 På Mercury 10 Viking er det null kr fra 10-15 og forgasserskifte fra 15-20hk. Sønnen min har den motoren på jolla med el start. starter veldig lett går veldig stille og fint samt ser ut til å bruke lite bensin. eneste minus er vekta på den. vet ikke vekta på Suzukien. Meget rimelig motorinstalasjon synes jeg! koster vel rundt 23000 denne med el start. eneste som kommer til er hovedstrømsbryter og batteri. Lett å installere selv og montere Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 26.April.2017 Del på Facebook Svart 26.April.2017 8 minutes ago, tobba said: Har 9,9 B sport (oppgradert til 15hk) på landstedsbåt Askeladden 14-2210. Hadde før 9,9 hk. Toppfart nå 20 knop (14-2210 har litt kjøl, så dette er nok toppfart uansett motor) Båt planer greit med 2-3 personer om bord. Godt fornøyd etter 3 års bruk. Men husk å ta den årlige servicen på rett verksted for at 5 års garantien skal gjelde. Så lenge du har kvitteringer på deler, så gjelder garantien uansett om du tar service selv Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
VannTro Svart 26.April.2017 Del på Facebook Svart 26.April.2017 Jeg kjøpte en brukt Suzuki DF 20AS i fjor og kan ikke få fullrost den. Den sitter på en Brig 330 RIB. En ting er at det går greit unna(målt 27 knop med mobilen), men enda bedre er det at den kan gå timesvis uten å sote ned grunnet EFI og den er utrolig lettstartet. Choken slipper man også Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Obligatorisk Svart 26.April.2017 Del på Facebook Svart 26.April.2017 Høres bra ut! :) Men, er det noen som løfter den av og på ? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.April.2017 Del på Facebook Svart 26.April.2017 Dette er ikke motor du skal løfte av og på. Gamle Tohatsu 8 og 9,8 hk kan du løfte. Vekt 26 kg. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
VannTro Svart 26.April.2017 Del på Facebook Svart 26.April.2017 Ja, det hender, men ikke ofte da jeg drar jolla bak båten med mindre det er ekstremvær. Den veier 44 kg. noe som er veldig lett for en 4-takt 20 hk. Den letteste 4-takt 9.9 som finnes er Tohatsu, den veier 37 kg. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
LM 605 Svart 26.April.2017 Del på Facebook Svart 26.April.2017 -morten- skrev for 6 timer siden: Så lenge du har kvitteringer på deler, så gjelder garantien uansett om du tar service selv Vel, nå har jeg ikke Suzuki på denne båten jeg har nå, men vurderte en HR boat m/ en Suzuki i fjor. Fikk nøye beskjed da i fra forhandler at importør Erling Sande (Suzuki) forlangte at motor-service ble fulgt etter manualen hos godkjent merkeforhandler, hvis 5-års garantien skulle overholdes. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 26.April.2017 Del på Facebook Svart 26.April.2017 Det er jeg usikker på om er riktig! Ihvertfall sier autorisert Mercuryforhandler som jeg bruker at du kan ta service selv, så lenge du har kvitteringer på deler som er skifta/brukt gjelder fremdeles garantien! nok om det det finnes vel tråder om dette! Jeg har også lest dette i Båtmagasinet! Man kan godt ta den på service om indre komponenter eller regreim må skiftes, men vanlig kontroll og oljeskift synes jeg det er rart man må inn på service for! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sebaldus Svart 27.April.2017 Del på Facebook Svart 27.April.2017 Hatt denne motoren i tre år nå på en 310 Rib. Veldig fornøyd. Husk bare å budsjettere med ny propell hvis du skrur den opp fra 9.9 til 15 og setter den på en lett jolle. Nådde turtallssperre på halv gass med orginal propell. Jeg løfter av og på og er for å si det forsiktig ikke særlig veltrent. Har en brakett for motor på badeplattform og da går det veldig greit. I forhold til krav om service vil vel reklamasjonsrett gjelde uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 27.April.2017 Del på Facebook Svart 27.April.2017 Det jeg ville høre, det er greit å løfte den av og på. Jeg er selektiv sånn:) Hvor mye kostet en Større propell? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 27.April.2017 Del på Facebook Svart 27.April.2017 Var vel 700- 900 for propell men kan kanskje få bedre pris om man tenker på det ved kjøp og bytter inn den.orginale? Sitér dette innlegget Link to post
Magnus. Svart 13.Mai.2020 Del på Facebook Svart 13.Mai.2020 Kolaola skrev On 14.4.2016 at 21.34: Eg har DF15A med 20hk flamearrestor. Nokon som veit om det er stor forskjell dersom eg bytter ecu`n og? Eller er dette kun for å øke turtallsperren til 6300? Er sen, men ja du må bytte ecu også. Har med at ecu’en blir forvirret om du kun bytter restrictor, og lean burn (bensin sparing system) vil ikke fungere som normalt. Ellers øker den bare turtallsperra til 6300rpm ja. Men som din er nå, yter den ca 18 hester. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.