KS80 Startet 16.Juni.2015 Del på Facebook Startet 16.Juni.2015 Heisann.. Har kjøpt en brukt 2002mod Yamaha 4hk 2 takter, men oppdaget overflaterust innvendig i tanken. Er det noen som kan hjelpe meg med noen gode tips på å løse dette? Har hørt at cola fungerer bra!!! Å er det 2 eller 4% olje som skal blandes i bensinen? Mvh Kjetil Semb Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 16.Juni.2015 Del på Facebook Svart 16.Juni.2015 (redigert) Cola eller en eller annen form for mild syre tar rusta. Men sjekk at det ikke ligger rustflak i bunn som kan tette igjen slanger! Løsner du slangen som går til "tankveksleren" fra tanken og tetter denne med f.eks. en liten treplugg slipper du bekymre deg for å få syre inn i resten av motoren. Jeg har en 2005-modell 5hk Yamaha (så og si samme motoren som din), den skal ha 1% olje. Så med mindre du har en meget spesiell modell kan jeg aldri tro du trenger feitere blanding. Så vidt jeg vet har Yamaha kjørt 1% olje i bensinen siden i alle fall begynnelsen av 90-tallet. Hadde en 9,9/15 Yamaha jeg kjøpte ny i 1993, den skulle kjøres inn med 2% og brukes med 1% etter dette. Ved for feit oljeblanding vil den ikke gå fint på lavere turtall og du risikerer koksing av olje i stempelringene. Redigert 16.Juni.2015 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KS80 Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2015 Takk for raskt svar. Stikker jeg fingeren nedi klarer jeg å "gni" det av så derfor tenkte jeg cola!!! Tenkte å skru av tanken da den må vaskes etter cola behandlingen!! Hva skyllte du tanken med etter Rens? Ser også at det ikke er bensin filter fra tank til forgasser så tenkte å sette på ett universal filter.. Er kun filter fra tilkoblingen til ekstern tank og til forgasser.. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 18.Juni.2015 Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Gjerne du kan bruke en flaskekost for å komme ekstra godt til? Den kan du jo bøye til slik at du kan komme til nesten over alt. Skal du ta av tanken helt ville jeg bare ha skyllet med vann. Ikke dumt med ekstra bensinfilter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.