Jump to content

Tilbakeslags ventil vindusspyler anlegg


Bitteliten

Recommended Posts

Det stod en liten sånn ventil rett etter spyler pumpa på båten min som ikke fungerte. Har desverre ikke bilde med skal prøve å forklare

Innvendig slangedimensjon er5mm. Ventilen har rørstuss i begge ender og den tres inn på slangen fra begge sider (man kapper slangen og trer slangen inn på begge sider av ventilen) Ventilen er ca 3-4 cm lang

 

Noen som vet hvor jeg kan skaffe en sånn?

Link to post
Share on other sites

Har brukt denne etter spylerpumpa på Chevellen, koster en 50-lapp hos en dyrebutikk. Ender du opp med en slik ventil ville jeg ha valgt merket Tetra (Tetratec) da de er av god kvalitet. Min erfaring er at ventilene tåler alt fra luft, vann, CO2 til milde syrer, enkelte av ventilene var i daglig bruk i flere år de årene jeg drev med akvarier.

Link to post
Share on other sites

Bitteliten, on 16 Jun 2015 - 22:57, said:

Herlig :-). Jeg var på Biltema i går og da sa de at sånn hadde de ikke... Tusen takk for hjelpen!

Pussig det der. Har skjedd meg flere ganger at de har sagt at de ikke har ting, helt til jeg har sjekket det selv. De bruker alt for mange ungdommer som ansatte i butikkene sine. Som rett og slett ikke skjønner helt hva man spør etter en gang. Men er vel derfor Biltema er billige også. Ble faktisk spurt om jeg ville ha jobb der en gang, hvor jeg svarte at joda, om de doblet lønningen så skulle jeg vurdere det. :wink:

Link to post
Share on other sites

En liten oppdatering: Jeg kjøpte Biltema tilbakeslagsventilene - og de funka ikke i det hele tatt. Det kom ikke noe spylervæaske gjennom de. Forsøkte å blåse gjennom de - og fikk ikke gjort det heller. Jeg sjekka funksjonen mekanisk og ventilen var i og for seg i orden - men da jeg satte trykk på kom ikke noe gjennom.

 

Jeg løste "problemet" med å lage en vannlås på slangen rett før pumpa - da renner ikke spylervæska tilbake i kanna :-) Det enkle er ofte det beste 

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...