Saltø Startet 17.Juni.2015 Del på Facebook Startet 17.Juni.2015 (redigert) Er på jakt etter flybridgebåt med 3 kabiner i str 38-42 fot, og vil helst ikke ha drev. Leste i en artikkel at denne ble tilbudt enten med drev eller faste aksler. Er det noen som vet om det faktisk ble levert noen av disse med faste aksler? Hvilke motorer ble de utstyrt med og hvilken ytelse kan en regne med? Registrerer at alle som finnes til salgs nå er drevbåter...? Redigert 17.Juni.2015 av Saltø (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.Juni.2015 Del på Facebook Svart 17.Juni.2015 Jeg mener der er produceret en enkelt med faste aksler og Yanmar. Ring eller skriv til Benny / Jessica, de ved besked. Sitér dette innlegget Link to post
Saltø Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Iflg Jessica 1-2 stk, og ingen av dem går i Norge. Blir nok å se i retning NW410/SRC420 da.... Trenger 3 kabiner og skikkelig dusj inne, og da forsvinner alt av Fairline og Princess ut av bildet. Noen som har tips eller forslag? Flybridge, faste aksler, 3 kabiner, separat dusjavd inne, og helst ikke stort over 40 fot... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Juni.2015 Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 På P 440 har du jo to bad. Jeg kan om jeg vil bruke det ene som dusjrom og det andre som wc. :) tre gode sovekabiner og stor plass på flyvebroen. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
bm 850 Svart 18.Juni.2015 Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Iflg Jessica 1-2 stk, og ingen av dem går i Norge. Blir nok å se i retning NW410/SRC420 da.... Trenger 3 kabiner og skikkelig dusj inne, og da forsvinner alt av Fairline og Princess ut av bildet. Noen som har tips eller forslag? Flybridge, faste aksler, 3 kabiner, separat dusjavd inne, og helst ikke stort over 40 fot... Sitér dette innlegget Link to post
bm 850 Svart 18.Juni.2015 Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Iflg Jessica 1-2 stk, og ingen av dem går i Norge. Blir nok å se i retning NW410/SRC420 da.... Trenger 3 kabiner og skikkelig dusj inne, og da forsvinner alt av Fairline og Princess ut av bildet. Noen som har tips eller forslag? Flybridge, faste aksler, 3 kabiner, separat dusjavd inne, og helst ikke stort over 40 fot... Hva med viksund 360 eller Skorgenes 375 Sonic? 3 lugarer separat dusj og toalett Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 18.Juni.2015 Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 (redigert) Jeg husker en som var til salgs hos NW for endel år siden med 2x VP 63p på V-gir og aksler, så om MA vet om en med Yanmar så må det være minimum 2 stk produsert. Drømte lenge om den båten :-) Må ha vært mye ekstra jobb for bare 1-2 båter da jeg husker den hadde semi-tunneler for propellene og har minimum krevd en ekstra modul i støpeformen. Men de ble nok alt for dyre i forhold til alternativet med 2 KAD 44/300 på drev. Vanskelig å finne alternativer med 3 kabiner og 2 faste aksler i den størrelsen om man setter litt krav til FB, størrelse på salong og uteplass. Er drev helt uaktuelt? En sen KAD 300 med DPG drev har vist seg som en god kombinasjon i den båten. Finner du en godt ivaretatt båt med nyere drev og riktige propellere (ikke for tunge), så kanskje bekymringene blir litt mindre en god stund fremover? Ser endel Storebroer fra tett før årtusenskiftet har begynnt å komme seg ned i pris også. I likhet med NW er det kompromissløs kvalitet og har litt den samme stilen. Litt større ikke-nordiske alternativer med 3 kabiner er feks jeanneau Prestige 46, Fairline Phantom 46, Princess P45 osv Redigert 18.Juni.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Sitrin Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Kan disse være greie alternativer? Skorgenes 375 + de har en større versjon Skilsø 390 Galeon 390/380 + de har en større versjon Spirit 360 Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
sap_2000 Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Galeon 390 finnes også med aksler. Glemte den i farten. Det er fin båt med mange praktiske løsninger. Finnes også en 440 Fly med 75/D9 motorer. Denne er stor. Skogens har 395 Fly også, men den er nyere tror jeg. Spirit 360 er veldig smal (ca 330 cm?) og har vel skroget fra Flem 350 om jeg husker rett. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Saltø Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Drev er uaktuelt for oss. Vi ser etter båter med spec som nevnt ovenfor i prisklassen 1-1,8mill, og da tenker jeg at det favner en del greie eksemplarer av både NW og Storebro. De britiske med 3 kabiner blir i overkant store og tunge, samtidig som håndtverket er av en annen kvalitet... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Azimut 42 finnes med tre lugarer. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tor Arild Svart 20.Juni.2015 Del på Facebook Svart 20.Juni.2015 Ligger en Beneteau Antares 13.80 på finn. Tre lugarer, strake akslinger, godt skrog. Litt liten flybridge, men har fått bare godlyd mtp sjøegenskaper. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.