Jump to content

Selco "klubb"


Tor Eirik

Recommended Posts

Snakket med en kar og fikk vite at jeg ikke var alene om å synes at informasjonen om selco på nettet er ganske laber. Han foreslo da en slags selco-"klubb" for folk som har tilknytning til disse båtene.

 

Vi lurer på å i samarbeid lage et selco-spesialisert nettsted for selco eiere og andre som er interessert i selco hvis det er interesse for dette.

 

Derfor lurer jeg litt på om interessen for en slik side er tilstede?

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ja, hvorfor ikke? har selv startet opp en side for Sagabåteiere og andre interesserte, http://sagaforum.norge.cc Synes det skulle være for dårlig å ikke ha noe slik i Norge når både dansker og svensker har egne Saga-klubber. Jeg forsøker å samle stoff om Sagabåter så langt jeg kan, pluss at jeg har åpnet et eget forum der det kan diskuteres alt som har med Sagabåter å gjøre. Den store "farten" over forumet er det ikke. Men det kan en ikke vente heller. Men vi har da 90 registrerte brukere til nå! Så sett igang og opprett sider for din egen båttype! Lykke til.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det er relativt vanskelig å finne noe info om Selco på nettet. Spesielt hvis man ikke oppsøker ulike diskusjonsfora og haler kunnskapen ut av de som vet noe. Et nettsted for Selco vil garantert bli satt pris på av de som har slike båter og ønsker kontakt med andre. Som Selco eier støtter jeg selvsagt ideen. URL'en til Kjetil er http://home.online.no/~jakke/index.htm

Link to post
Share on other sites

Støtter egentlig alle slike sider.

Kan sikkert bidra litt etterhvert jeg også.

Har hatt et par Selcoer

 

Ellers er det en side som er laget.

Kanskje dere kan samarbeide litt med ham.

 

Her er link

hoved:

http://home.online.no/~cepe/fjord/index.html

Selco

http://home.online.no/~cepe/selco/modeller123.html

 

Tror den siden er nevnt her tidligere også :rolleyes:

 

 

Kunne tenkt meg en om Flipper Flash også jeg.

Men det er vel ikke mange nok som har den kanskje :cryin:

 

:seeya:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Selco kjøpte opp Ancas. Selco gikk konk, Fjord overtok Selqueen (Ancas Queen), og til slutt havnet denne 24-foteren hos Scand, som siden ble modifisert og endte opp som Scand 26.

 

Så, en og samme båt; Ancas Queen 24, ble produsert av fire ulike produsenter fra 1964 til rundt 1980, helt identiske hele veien bortsett fra noen rutestolper, og noen farger på siden ved lanterne og trekk inne i, så langt jeg vet.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

:flag:

Fikk nettopp vite at jeg har en kamerat som har en kamerat som kjenner en som har jobbet i Selco's salgsavdeling...

Skal prøve å få litt mere kjøtt på beina så kan jeg evt. sende deg navn og nummer... Burde jo være en uutømmelig kilde til en Selco-side.

 

Mvh Ketil Morstøl.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg har nå registrert adressen http://www.selcoforum.com for bruk til selcosiden.

 

Jeg har laget til et bildegalleri slik at brukere kan legge til egne bilder. Dette er automatisert i den grad at en ikke trenger å tenke på størrelse på bildene en laster opp... Du bare tar bildet ditt, uansett størrelse.. så ordner bildegalleriet resten.

 

Vi har selfølgelig et eget forum for selco der du kan bli med og diskutere disse båtene.

 

Grafikk og design er ikke på plass ennå, men jeg regner med at dette komme ganske kjapt. Jeg har iallefall laget en plan over hvordan det hele skal se ut.

 

Du er velkommen til å ta deg en tur om du vil! =) Husk å sjekk innom en gang iblant. :cool:

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Jeg har en 14 fot Widgeon seiljolle fra tidlig 70-tall. Bygd av selco for det amerikanske markedet. Skal få tak i noen bilder etterhvert som hytta blir åpnet for sommeren. Har ikke brukt den på 15 år så det er vel på tide å rigge den igjen. melder meg på selcosidene ved neste anledning.

 

Jon

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

  • 6 år senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...