dosern Startet 12.Mai.2005 Del på Facebook Startet 12.Mai.2005 (redigert) none som vet om jeg kan bruke quicklack eller lignende å legge utenpå bunnstoffet? er blitt en del småriper som ikke ser helt pent ut. så lenge båten ligger i ferskvann så har vel ikke bunnstoffet så mye virkning uansett? eller tar jeg feil? håper på raske svar.... Redigert 12.Mai.2005 av dosern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 12.Mai.2005 Del på Facebook Svart 12.Mai.2005 Hva mener du med riper? Tror ikke det er så lurt å lakke over bunnstoffet med noe annet enn nytt bunnstoff. Du får vel ikke så veldig god heft heller tenker jeg. Bunnstoffet er jo der for å forhindre groe, vet ikke hvordan det er med båter i ferskvann, men jeg antar at de gror de også? og ikke koster det så forferdelig mye heller Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 12.Mai.2005 Del på Facebook Svart 12.Mai.2005 Neida, groe i ferskvann er ikke noe problem. Det slimet som gror på bunnen, gror også på bunnstoff - og er lett å spyle vekk på høsten. Hadde en gammel og sliten 10 fot jolle for mange år siden. Den var så stygg i bunnen at jeg valgte å kline på med reprim og skrape ned så mye bunnstoff jeg greide. Dette gjorde jeg 2-3 ganger. Så malte jeg over hele båten (og bunnen) med topcoat. Dette ble jeg veldig fornøyd med, og det så mye bedre ut etterpå. Denne holdt seg pen i bunnen i mine 2 år til med båten i ferskvann. Så det satt ikke så dårlig som jeg fryktet. Nå hadde jeg vel ca 40-50% av bunnen helt ren, og resten var flekker med 3-4 år gammelt bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 12.Mai.2005 Del på Facebook Svart 12.Mai.2005 none som vet om jeg kan bruke quicklack eller lignende å legge utenpå bunnstoffet? er blitt en del småriper som ikke ser helt pent ut. så lenge båten ligger i ferskvann så har vel ikke bunnstoffet så mye virkning uansett? eller tar jeg feil? håper på raske svar.... <{POST_SNAPBACK}> Tror ikke du får noe lakk til å bite utenpå bunnstoffet. Det bør nok slipes vekk. Hvis ripene går igjennom gelcoaten bør jo også de tettes med egnet stoff før du maler over igjen. Ellers vil glassfiberen suge vann. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 12.Mai.2005 Del på Facebook Svart 12.Mai.2005 Tror ikke du får noe lakk til å bite utenpå bunnstoffet. Det bør nok slipes vekk. <{POST_SNAPBACK}> Det er korrekt, lakk henger ikke på bunnstoff, du bør derfor gjøre som GeirFrode anviser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.