Jump to content

lakke over bunnstoff??


dosern

Recommended Posts

Hva mener du med riper?

 

Tror ikke det er så lurt å lakke over bunnstoffet med noe annet enn nytt bunnstoff. Du får vel ikke så veldig god heft heller tenker jeg. Bunnstoffet er jo der for å forhindre groe, vet ikke hvordan det er med båter i ferskvann, men jeg antar at de gror de også? og ikke koster det så forferdelig mye heller :cool:

Link to post
Share on other sites

Neida, groe i ferskvann er ikke noe problem. Det slimet som gror på bunnen, gror også på bunnstoff - og er lett å spyle vekk på høsten.

 

Hadde en gammel og sliten 10 fot jolle for mange år siden. Den var så stygg i bunnen at jeg valgte å kline på med reprim og skrape ned så mye bunnstoff jeg greide. Dette gjorde jeg 2-3 ganger. Så malte jeg over hele båten (og bunnen) med topcoat. Dette ble jeg veldig fornøyd med, og det så mye bedre ut etterpå.

Denne holdt seg pen i bunnen i mine 2 år til med båten i ferskvann. Så det satt ikke så dårlig som jeg fryktet. Nå hadde jeg vel ca 40-50% av bunnen helt ren, og resten var flekker med 3-4 år gammelt bunnstoff.

Link to post
Share on other sites

none som vet om jeg kan bruke quicklack eller lignende å legge utenpå bunnstoffet? er blitt en del småriper som ikke ser helt pent ut.

så lenge båten ligger i ferskvann så har vel ikke bunnstoffet så mye virkning uansett? eller tar jeg feil? håper på raske svar....

<{POST_SNAPBACK}>

Tror ikke du får noe lakk til å bite utenpå bunnstoffet. Det bør nok slipes vekk. Hvis ripene går igjennom gelcoaten bør jo også de tettes med egnet stoff før du maler over igjen. Ellers vil glassfiberen suge vann.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...