as1980 Startet 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2015 Har kjøpt meg ny start nøkkel. Følgte ikke med noen oversikt Kan noen av dere smarte hoder fortelle meg hva G B A S M er for noe ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 G= ground B= battery+ M= magnet S= solenoid A = accessory circuit Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Dinamo Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Eg kan berre ikkje begripa kva GROUND har på ein slik tenningslås å gjera. men ellers so vil eg tru at m - magnet blir tenning. (og hvis det er snakk om magnettenning, so er ground på sin plass, for å stoppa motoren) videre at s - solenoid blir startinnslag, og a - accsessories, blir diverse forbruk. Magne Sitér dette innlegget Link to post
as1980 Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Tusen takk for svar ! Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Er den til en dieselmotor kan det vel være at G står for glow, altså gløding. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Er den til en dieselmotor kan det vel være at G står for glow, altså gløding. Ein skulle kunna tenkja i dei baner, men i den tegningen som teerex har komme opp med, so går den rett til jord. Det er framdeles noko som skurrer baki skallen, so eg stiller to spørsmål: as1980, hvilken motor er det snakk om? teerex, har du noka lenke til den tegningen ? - eg skal gjerne vera med på nøtteknekking, men ønsker å unngå sikringkasting Magne Sitér dette innlegget Link to post
as1980 Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Ga opp hele bryteren . Leverte den tilbake der den kom fra og bestilte en ny en som har dokumentasjon. Takk for all hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 :clap: :clap: Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 (redigert) http://www.boatfix.com/how/switch.html THREE & FOUR POSITION, ON - OFF - START & ACCESSORY (OUTBOARD): This type of switch is common in older outboard engine applications. It has two or three active positions, ON and START. It has been used by many major outboard engine manufacturers. Its basic operation is to apply power to multiple circuits, as well as provide a path to ground for voltages returning from a magneto circuit. There are four versions shown below. Diagram H shows the standard switch. Diagrams E, F, and G show the switch with an accessory position version. This switch is used anywhere multiple on - off functions are required where a magneto system is involved. Redigert 18.Juni.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.