Andy Startet 12.Mai.2005 Del på Facebook Startet 12.Mai.2005 Jeg valgte etter nøye overveielse å kjøpe kartplotter med ekkolodd inkl. installasjon i 'nærbutikken'. OK, det ble et par tusen dyrere enn å importere selv fra USA, men pytt pytt, man skal jo støtte nærbutikken, i tillegg til service fra importør etc. Og så var det jo så greit å få alt levert og installert fra samme sted - trodde jeg i hvertfall. 1. Jeg ba om skriftlig ordrebekreftelse, måtte purre på denne. Når den kom, var den ikke i samsvar med det vi var blitt enige om på telefon. Installasjon var plutselig i tillegg! Dette ble løst etter en telefon. 2. Da det var noe leveringstid, fikk jeg levert ut sjøkartet etter noen dager. Jeg ser etter litt at det var levert ut en utgave som var gammel! En ny telefon, så har jeg etterhvert fått den rette versjonen. 3. Avtalt installeringsstidspunkt var for et par uker siden. Selve kartplotteren var i går ennå ikke ankommet fra norsk importør. Ringte da denne, som sa at plotteren var sendt fra dem dagen før. Etter å ha opplyst dette til min forhandler, og at den da ville være i butikken senest i dag eller morgen, og at jeg nå ville ha det installert, ble jeg fortalt at det kunne de ikke klare før helgen. Så jeg må vente til 18. mai før jeg får den montert. Jeg er skuffet over leveransen, selv om de forsåvidt er hyggelige og prøver å rette opp sine feil. Om jeg hadde valgt å bestille selv fra USA, hadde jeg hatt plotteren montert nå. Og 2000 kroner i lomma. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 12.Mai.2005 Del på Facebook Svart 12.Mai.2005 Der har og vert diskusjon ang. reklamasjon og garanti på slike produkter i Norge.. Vi kjøpte også et ekkolodd hos den lokale forhandleren. Nå er det et år gammelt og har fra dag 1 dugget innvendig på glasset. Var og ville levere det inn fordi loddet slo seg av flere ganger før det ble værende på.. Gjekk opp i butikken og dei ringte importør.. Tror du virkelig eg fekk hjelp. Vel. La oss si det slik at eg må selv prøve ut forskjellige triks før dei ville ta imot loddet.. Er skuffet... Loddet tuller enda.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Svart 12.Mai.2005 Del på Facebook Svart 12.Mai.2005 Tror ofte litt markedsføring a'la "TV2 hjelperdeg" kan virke: Et lodd som dugger innvendig på glasset og som slår seg av er det lite håp for uansett hvor mye du trikser. Du skal ha nytt lodd eller pengene tilbake dersom det ikke kan påvises at du har behandlet det på en uvøren måte. 1. Start en egen tråd, der du beskriver detaljert hva slags lodd det er, hvor og når det er kjøpt, og hvilke problemer du har med det. 2. Tips importøren om det du har skrevet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TwinCab Svart 12.Mai.2005 Del på Facebook Svart 12.Mai.2005 Dette er jo et forbrukerkjøp og reguleres av forbrukerkjøpsloven. Du finner loven her http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html En av de siste rettsavgjørelsene (Eidsivating lagmannsrett) i tilknytning til loven finner du her http://www.lovdata.no/lr/lre/le-2004-027856.html Høyesterett har også en meget vesentlig avgjørelse i tilknytning til loven (egentlig avsagt før forbrukerkjøpsloven før forbrukerkjøpsloven trådte i kraft). Jeg kan også fremskaffe denne om det er ønskelig Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bjaas Svart 12.Mai.2005 Del på Facebook Svart 12.Mai.2005 (redigert) Som landkrabbe med båt for første gang, satset jeg på GPS med ekkolodd i fjor sommer. Garmin 178C som har fungert etter bruksanvisningen bortsett fra på ett punkt. - Pluggen for strømtilkobling likte ikke å trykkes helt inn etter en stund! Reaksjonen var at boksen slo seg av. Alt kan løses midlertidig; bare jeg lot være å dytte pluggen helt inn og overså låseringen som skal holde den på plass, så funka saken. Helt til jeg kom ut i litt krapp sjø. Da datt pluggen ut, og de som har forsøkt vet at det tar nesten ett minutt å få en Garmin opp å stå igjen. Ikke veldig praktisk, for den krappe sjøen hadde ofte andre årsaker en mentale østlendinger i skjærgården. Og selv om jeg er en kart-freak, er det greit å kunne sjekke dybde og posisjon når jeg først har revet av noen flak for å få en GPS. Løsning? I høst meldte jeg til Navigare i Kristiansand at jeg hadde problemer med pluggen. Nå i april gikk jeg innom med kabelen, og etter noen dager ringte de og meldte at den nye kabelen var ankommet. Kost: kr 0,-. - Det finnes butikker og leverandører som får det til her hjemme også! Bjaas Redigert 12.Mai.2005 av bjaas (see edit history) Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.