Ulle Startet 18.Juni.2015 Del på Facebook Startet 18.Juni.2015 Hei! Har nå gjort klar båten min for sessongen, og skulle ta en siste start på motoren før jeg satte den ut. Da oppdaget jeg at den kun går på 3 av 4 sylindere, og at det kommer vann ut av den øverste tennpluggen. Dette er en 1985 Mercury 50 påhengsmotor. Tips til hva som er galt? Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 18.Juni.2015 Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Gåen pakning på kjølekappa/plata som ligger på toppen for kjølvannet. Kanskje mulig å skifte uten å ta blokka av stammen? Kan være eiret istykker også..da kan mulig kjemisk metall redde deg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 18.Juni.2015 Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 https://baatplassen.no/i/topic/119605-85-mod-mercury-50-hk-kommer-ut-vann-ved-den-%C3%B8verste-tennpluggen/ Sitér dette innlegget Link to post
Ulle Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Er dette trygt og kjøre med, eller MÅ jeg fikse det omgående? Sitér dette innlegget Link to post
Rubben Svart 18.Juni.2015 Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Vannlekkasjen blir bare større etterhvert, og ender opp med permanent motorstopp. Godt råd, skift pakning jo før jo heller. Sitér dette innlegget Link to post
Ulle Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Vil jeg klare å fjerne kjølekappen uten å måtte ta av dekselet fra undervannshuset? Sitér dette innlegget Link to post
Rubben Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Dersom det lekker rundt en tennplugg, så bør du vel la undervannshuset være i fred. Det er dekselet som er "tredd"ned over tennpluggene som er kjølkappe og som du må få løsnet fra toppen. Hold styr på tennplugghettene når du tar disse løs. Se forøvrig en lignende tråd lenger ned. Sitér dette innlegget Link to post
Ulle Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Vil pakningssement gjøre susen? Sitér dette innlegget Link to post
Rubben Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Tror det kan vise seg vanskelig med pakningssement. Du må vel demontere kjølekappa uansett, og da er det stor fare for at deler av pakningen sitter fast og rives i stykker når kappa skal løsnet fra toppen. Godt råd - kjøp ny pakning! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.