glum Startet 18.Juni.2015 Del på Facebook Startet 18.Juni.2015 Hei, er det noen som har greie på en Belgisk Mercury 50 hk 1985 modell? da vi startet motoren i går ,kommer det vann ut ved den øverste tennpluggen. Er det kjølekappe eller topppakning på den? er det store problemer å fikse det? Motoren hadde ikke vært startet på to år da vi fikk den. da vi startet den første gangen var det ikke noe vann å se. Kjølestråle og alt virket fint. Strålen fungerer nå også. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars K Svart 18.Juni.2015 Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Det kan bare være pakningen på et deksel,men kan også være tæringskader. Det er kjølekappe rundt sylinderene ja. Har du et bilde av hvor vannet kommer ut? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rubben Svart 18.Juni.2015 Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Hadde samme problem med en Mercury Classic 40 hk, 1990 modell for et par år siden. Merket det først ved at motoren begynte å få varierende turtall ved fullt pådrag, og til slutt så stoppet det helt opp. Motoren har kjølekappe, og hos meg var det pakningen til kjølekappa som var kaputt. Fikk skiftet denne og motoren har gått som en klokke etter det. Vær forsiktig når du løsner skruene som holder kjølekappa på plass. Spray gjerne skruene med rustløser eller lignende, og la stå over natta. Kakk forsiktig på skruene dersom de er vanskelig å løsne. Ellers var det ingen hokus pokus med skifte av pakning. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.