jeb Svart 2.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2019 Hei Erikda, det var trist og høre med diesel lekkasjen, jeg også hadde et uhell for noen år siden med 250 liter diesel i kjølen. Jeg kjøpte noe middel fra Shell som spiser diesel som måtte ligge litt overalt ,dette er levende organismer som spiser det som ar igjen av diesel og dermed også lukta husker ikke hva det heter, men skal til og skaffe meg noen liter igjen tilfelle søl med diesel som ikke går vekk så fort. Ble forresten veldig fint med de trappene, der har jeg også et prosjekt som jeg må bli ferdig med. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2019 jeb skrev 11 minutter siden: Hei Erikda, det var trist og høre med diesel lekkasjen, jeg også hadde et uhell for noen år siden med 250 liter diesel i kjølen. Jeg kjøpte noe middel fra Shell som spiser diesel som måtte ligge litt overalt ,dette er levende organismer som spiser det som ar igjen av diesel og dermed også lukta husker ikke hva det heter, men skal til og skaffe meg noen liter igjen tilfelle søl med diesel som ikke går vekk så fort. Ble forresten veldig fint med de trappene, der har jeg også et prosjekt som jeg må bli ferdig med. jeb Det middelet vil jeg også ha tak i!???? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
jeb Svart 2.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2019 Leite litt i gammel tråd jeg hadde fra tidligere her er løsningen Shell som heter luktfritt biologisk middel hadde ikke tatt bilde av flasken men hadde notert middelet finner du det si i fra. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
LALUNA II Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Ka skage skrev On 23.3.2006 at 8.45: Om dere tar kontakt med eks Polygon så selger de såkalte lukt svamper, dette er bokser på ca halv liter med et middel oppi som "spiser"lukt. Dette er det beste mot septik lukt/diesel. Denne kan da bare plasseres ved lukt kildene og varer svært lenge. Disse luktsvampeme blir brukt av profesjonelle ved brann/kloakkskader osv. MEGET EFFEKTIVT. kan det være stoffet de prater om her Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Airsponge er kjøpt inn i store kvanta! Nåde svamp og flytende! Henter i morgen! når det er sagt, det var ikke lukt av diesel i båten i dag!??? Tone har gjort en fantastisk skrubbejobb! Nå kan jeg forhåpentligvis konsentrere meg om hyggeligere ting! I dag ble trappa ferdig. Montert og demontert for lakkering. Bruker Epifanes med litt antydning av teak??? Skrudd på plass! Franske treskruer i syrefast. De blir stående så lenge som mulig. Det vil være mulig å lage gjennomgående med plugger på oversiden senere. Synes det ble relativt greit!?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Godkjent ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Kjedelig med dieselsøl, først og fremst pga lukt og søl, men også pga at det ikke ble brukt på skikkelig måte, drive båten frem på tur.... jeg mistet 500 liter... da var jeg sur.. Jeg bruker alltid vaniljesukker etter dieselsøl. Det absorberer det meste av lukt. Samtidig som det sprer en deilig duft i båten. Lukter litt nybakt plutselig.. ? Du har en fantastisk kjæreste. Stell pent med henne, og hils fra meg Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 LALUNA II skrev for 2 timer siden: Godkjent ;-) Takker @LALUNA II??? Bjørn Løvjomås skrev 54 minutter siden: Kjedelig med dieselsøl, først og fremst pga lukt og søl, men også pga at det ikke ble brukt på skikkelig måte, drive båten frem på tur.... jeg mistet 500 liter... da var jeg sur.. Jeg bruker alltid vaniljesukker etter dieselsøl. Det absorberer det meste av lukt. Samtidig som det sprer en deilig duft i båten. Lukter litt nybakt plutselig.. ? Du har en fantastisk kjæreste. Stell pent med henne, og hils fra meg Uffda @Bjørn Løvjomås! Du mistet mer enn meg!?? Vaniljesukker skal kjøpes i dag!???. Nå er det heldigvis ikke noe lukt i båten! Hilser tilbake fra Tone!??. Prøver å ta vare på den jenta ja!?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Det blir ikke så gæli med Epifanes sin Rapidcoat??. Og jeg har brukt den med litt teakfarge. To strøk nå! Håper på ett til før montering. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
junior 1 Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Synd med dieselsølet De nye trinene i leideren ble veldig fin Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Bjørn Løvjomås skrev for 4 timer siden: ... Jeg bruker alltid vaniljesukker etter dieselsøl. Det absorberer det meste av lukt. Lukter litt nybakt plutselig... Spent på å høre hvilke kaker du baker - og spiser, med det brukte vaniljesukkeret, @Bjørn Løvjomås Forøvrig, flotte trinn @Erikda Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Jøss, mye som har skjedd de siste dagene! Du har tydeligvis det oppussingsgenet som jeg mangler - de trappene ble jo bare lekre! Dieselsølet er en helt annen historie, for en uflaks! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Catch22 Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Kjedelig med dieselsøl og annet som har skjedd. Men trinnene ble lekre!! Tror de passer rett på min, hvis du skulle komme på andre tanker Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Pequod skrev for 6 timer siden: Jøss, mye som har skjedd de siste dagene! Du har tydeligvis det oppussingsgenet som jeg mangler - de trappene ble jo bare lekre! Dieselsølet er en helt annen historie, for en uflaks! Har ikke hatt noe valg @Pequod! Må jo bare stå på!?? Lukta er heldigvis borte!??? Catch22 skrev for 5 timer siden: Kjedelig med dieselsøl og annet som har skjedd. Men trinnene ble lekre!! Tror de passer rett på min, hvis du skulle komme på andre tanker Takker så mye @Catch22! Ser ut til at trinnene gikk rett på!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Og der var de montert! Skal ha på fem seks lag til med Epifanes. Men med charter i morgen rekker jeg ikke mer enn to strøk!?? Testet og funnet i orden!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kjesto Svart 5.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2019 Ble kjempeflott Erikda, Tydelig at du har hatt noen timer i Snikkerboa som kommer til nytte. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 5.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2019 Du kan da ikke ha grått teakdekk, med så flotte trapper. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Kjesto skrev On 5.6.2019 at 19.28: Ble kjempeflott Erikda, Tydelig at du har hatt noen timer i Snikkerboa som kommer til nytte. Dette var moro! Nederste trinn kunne vært bredere . Får se om jeg modifiserer og hengsler på ett ledd. Men solid det er den!??? Faxen skrev On 5.6.2019 at 19.41: Du kan da ikke ha grått teakdekk, med så flotte trapper. Å joda det kan jeg!???? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.