neschar Startet 19.Juni.2015 Del på Facebook Startet 19.Juni.2015 Har en Halco 26 1980 modell. Dieselmåler står i "pigg" (fullt utslag) når tenningen slås på. Hva må jeg gjøre ? Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 (redigert) Brudd i giver eller forbindelse mellom giver og instrument, alt. defekt instrument eller minus til giver. De fleste instrument for trykk, nivå eller posisjon vil gå til fullt utslag ved manglende forbindelse mellom G og minus f. eks. ved brudd i pot.meter i giver. Redigert 19.Juni.2015 av I.M.S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Byomsen Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Brudd i giver eller forbindelse mellom giver og instrument, alt. defekt instrument eller minus til giver. De fleste instrument for trykk, nivå eller posisjon vil gå til fullt utslag ved manglende forbindelse mellom G og minus f. eks. ved brudd i pot.meter i giver. Helt korrekt beskrivelse av flere mulige feilkilder. Dieselmålere/tankmålere finnes i hovedsak i 2 typer. "Europeisk standard", og "Amerikansk standard" Forskjellen på disse er: Europeisk standard: Måler o ohm ved tom tank og 180 ohm ved full tank. Amerikansk standard: Måler 240 ohm ved tom tank og 30 ohm ved full tank. 1. Koble fra giveren i tanken elektronisk, gir dette utslag på instrumentet? 2. Mål giverens resistans (ohm) 3. Lask de 2 ledningene til giveren, gir dette utslag på instrumentet? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Du har mest sannsynlig en såkalt stavgiver som er montert i mannlokket på dieseltanken. Denne består av en stav som står ned i tanken og en flottør som beveger seg opp og ned langs staven avhengig av veskenivået. Denne flottøren kan innimellom sette seg fast helt øverst, og da vil du få fullt utslag på instrumentet uavhengig av reelt veskenivå. Forsøk å kakke på toppen av giveren med håndtaket på en skrutrekker, dette kan være nok til at flottøren løsner. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Teerex Svart 20.Juni.2015 Del på Facebook Svart 20.Juni.2015 Hvis det er en VDO Siemens stavgiver i aluminium så er det bare å røske opp skiten og erstatte den med en relativt rimelig Wema giver. Men mulig du må bytte instrumentet også siden VDO hadde noen litt sære resistansverdier på f.eks. 60-90 ohm tom og 0 ohm full. https://www.merlinmotorsport.co.uk/files/transfer/technical/doc/vdodiptubespec.pdf Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
neschar Svart 22.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 Mange takk for hyggelig bistand fra dere alle. Skal skru meg ned til tanken og se om jeg finner ut av dette. Raschen Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Hei Har samme problem. På babord tank viser den full men det er feil. Når du finner ut hva det er, gidder du å poste det eller sende meg en PM?. Sitér dette innlegget Link to post
TKO84 Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Jeg hadde samme problem, som jeg fikset i våres. Jeg hadde VDO instrument og vippegiver på tanken. Byttet vippegiveren som satt på tanken til denne: http://www.seatronic.no/instrumenter-givere-c-44_451/vdo-justerbar-vippearmgiver-p-4022og da var det i orden. Du kan sjekke først om det er en raksjon på instrumentet ved å kortslutte ledningene på giveren. Hos meg viste instrumentet tom tank når de var kortsluttet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.