Jump to content

Byttestarter til utenbordsmotor??


sap_2000

Recommended Posts

En kamerat av meg har svidd istykker starteren på den ene motoren på RIB'en sin. Motoren er italiensk, og heter Selva 80 hk 2-T 2004 mod. Disse skal visstnok bygge på tidligere Yamaha motorer.

Han ringte til Frydenbø Marine i Bergen som i løpet av ''noen uker'' kunne skaffe en starter til 4.500,-

-Noe vi synes var dyreste laget...

 

Spørsmålet er:

Finnes det noen firmaer som har byttestartere til utenbordsmotorer? Starteren ser for meg helt vanlig ut, og det skulle ikke forbause meg om andre utenbordsmotorer bruker samme starter.... :confused:

 

Noen som har tips?

 

Bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg satte på el. start på min gamle Mercury i fjor og fikk hjelp av Selko motor i Trondhjem. Erfaringen fra Selko motor er bra. Delene som forventet og bra service. Som vanlig hastet det verre en styggen og Selko sammen med Ravns Garage ordnet alle større og mindre deler som trengtes.

 

Selko Motor Geir Johnny Selvåg

Havnev. 5 7550 Hommelvik................. 73 97 16 70

 

Ravns Garage Aasum 1866 Båstad............. 69 82 84 94

Telefaks................................. 69 82 81 99

- eravn@online.no

- www.ravns-garage.com

Link to post
Share on other sites

Jo muligens...

 

Båten med motorer ble kjøpt ny i Sverige hos en forhandler jeg har skjønt han ikke vil ha noe med å gjøre pga. mye rot og dårlig behandling.

Derfor ville det vært fint å finne en byttestarter til gunstig pris.

 

Men, som en siste utvei kanskje....

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...