superjack Startet 21.Juni.2015 Del på Facebook Startet 21.Juni.2015 Her kommer en noe spesiell tråd, men håper allikevell noen kan hjelpe!? Kjøpte meg båt i helgen, en Ryds 18 DC med cabin. Det viser seg at jeg ikke har inspisert båten godt nok for framme på dekk var det "skjult" ett svimerke under skitt og støv, siden båten ikke var vasket da jeg hentet den. Det kan se ut som noen har brukt en engangsgrill på dekk (påstand). Svimerke er omtremt 15 cm i diameter og går ganske djupt i den 'rue' delen av dekket. Jeg fikk tips om å ta et fint slipepapir for å prøve å pusse svimerke vekk men dette tror jeg bare gjorde vondt verre? pusset det ned ganske mye, og fikk vekk mesteparten av fargen, men nå er det jo naturligvis ett glatt parti mitt inni det rue feltet da jeg ble litt for ivrig med pussinga. Pusset så mye at jeg kom igjennom hvitfargen, inn til den svarte hardplasten noen små plasser. Er det noen her som har vært borti lignende før, ville jeg satt veldig stor pris på tips og råd til hvordan jeg kan få dekket tilbake til tilnærma opprinnelig stand! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Juni.2015 Del på Facebook Svart 21.Juni.2015 Legg flexiteek på dekket? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 22.Juni.2015 Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 Legg ved bilde® så er det lettere og gi konkrete råd. Sitér dette innlegget Link to post
superjack Svart 23.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2015 Sånn ser det ut etter at jeg har slipt det ned Sitér dette innlegget Link to post
superjack Svart 23.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Juni.2015 Del på Facebook Svart 23.Juni.2015 Jeg ville ha benyttet anledningen til å gi båten et utseendemessig og praktisk løft. Som nevnt, finnes noe som heter flexiteek/ easyteek. Det er teaketterligning av et plastmateriale som er svært sklisikkert og lett å vedlikeholde. Det er to varianter: en er å lime sammen stavene/ remsene selv, eller å kjøpe et ferdig panel som du limer på underlaget. Svært mange nye daycruiseren leveres i dag med dette på dekket. Tror sandøy båtdekk har ferdige panel du kutter til selv og lime på. Søk på finn.no og du vil finne annonser Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.