Jump to content

Selco båt - Noen som vet hvilken modell/type?

andreeba

Recommended Posts

Heisann!

For et års tiden siden kjøpte jeg en 14" Selco båt, noe usikker på årsmodell/navn, og har ikke funnet noen andre helt like enda.. selboy ligner.. 
Tidligere eier vet ingenting, fant ut på egenhånd at det var en Selco da det står framme i dashbordet.

Noen her som har peiling?  Har lagt ut en video for en stund siden på Youtube, linken er nedenfor.
Toppfarten jeg fikk på videoen der er ca 27knopp, men syntes den legger seg veldig i svinger, skal den det?

Link til youtube:

Takk for at du sjekket tråden min! :)

Andree Redigert av andreeba (see edit history)

Ser ikke ut som om den legger seg uvanlig mye i sving. Alle båter legger seg innover i sving. Men hvis den er så flat under at du kan svinge den ved å gå fra side til side og styre den mens du kjenner den legger seg på den ene eller andre siden av skroget er det ikke så bra. Kjenner ikke igjen Selco med åpning i vindskjerm. Men så har de fleste blitt ombygget x antall ganger. Og ser mange båter annonsert som Selco uten at de nødvendigvis er det. Har en selv, som er en Selsprint. De ble produsert i perioden 69-70, men ser de blir annonsert 2000 modeller. Er på ferie nå men kan høre med en som var ansatt i Selco- Fjord systemet på den tiden om hva du har.

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

for meg så oppleves en båt som legger seg innover i sving, tryggere og mer forutsigbar enn en som ikke gjør det. En som ligger flatt har lettere for å slippe sideveis, og skummelt om den da tar tak igjen. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...