Jump to content

Er dette en Selco 13 Select?

jat

Recommended Posts

Da er en mangårig "drøm" gått i oppfyllelse.

Båtparken er nå utvidet med en gammel Selco.

(Dermed utgjør flotiljen 9 totalt.)

At det er en Selco er den liten tvil om men, har jeg gjettet riktig at det er en 13 Select?

Orginalfargen er helrød og i brosjyrene (i dokumentarkivet) skrytes det av at Select De Luxe er hel rød.

Er det ensbetydende med at min da også er en de luxe versjon?

Evt. hva er det som skiller dem fra hverandre?

p1080594.jpg

Fantastisk stygg lue forresten,.

p1080602.jpgp1080599.jpg

p1080603.jpgp1080597.jpg

p1080605.jpgp1080613.jpg

Jeg kjøpte den i som en 15 foter men synes den var litt i minste laget.

Lengde er 4,0 m

Bredde 1,5 m

Er det noen som vet hva id nummeret står for.

Det er endel skader i bunnen og jeg regner med at dobbeltbunnen er godt vasstrukket.

Det viktigste er at vindskjermen er i orginal utførelse og at det er en kalesje om enn i dårlig stand.

Dette blir vinterens prosjekt for meg og sønnen.

Er usikker fremdeles på hvordan den skal bli seende ut.

Mest sansynlig blir den hel hvit.

Har allerede startet jakten på:

- 2 hvite skai bøttestoler.

- Orginal listen rundt handskerommet/kartrommet

- Ny knopmåler da den som sitter der er helt ferdig.

Jeg har sett helt lik på mange andre så jeg lurer på om den ikke er orginal.

Planen er å starte en prosjekt tråd i høst.

Foreløpig blir det nødreparasjon av skroget og montering av motor så den kan få noen inspirasjonsturer turer før stripping.

Ja, dette ser ut til å være en select. Har samme båten, vi har hatt den i slekta siden 1972. Motoren er en 1963 West Bend 20 (Chrysler) som fortsatt er i orden ! Selcoen min har originalt rødt overbygg / dekk, hvitt skrog. Originalt har båten også "benk" foran, ryggen kan slås ned slik at man får en slags liggeplass. Også jeg har planer om å restaurere den tilbake til fordums prakt.

Ja, dette ser ut til å være en select, og den var vel en 13 foter, ja. Har samme båten, vi har hatt den i slekta siden 1972. Motoren er en 1963 West Bend 20 (Chrysler) som fortsatt er i orden ! Selcoen min har originalt rødt overbygg / dekk, hvitt skrog. Originalt har båten også "benk" foran, ryggen kan slås ned slik at man får en slags liggeplass. Også jeg har planer om å restaurere den tilbake til fordums prakt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...