andreeba Startet 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2015 (redigert) Heisann!For et års tiden siden kjøpte jeg en 14" Selco båt, noe usikker på årsmodell/navn, og har ikke funnet noen andre helt like enda.. selboy ligner.. Tidligere eier vet ingenting, fant ut på egenhånd at det var en Selco da det står framme i dashbordet.Noen her som har peiling? Har lagt ut en video for en stund siden på Youtube, linken er nedenfor.Toppfarten jeg fikk på videoen der er ca 27knopp, men syntes den legger seg veldig i svinger, skal den det? Link til youtube: Takk for at du sjekket tråden min! :)Andree Redigert 22.Juni.2015 av andreeba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 (redigert) Ser ikke ut som om den legger seg uvanlig mye i sving. Alle båter legger seg innover i sving. Men hvis den er så flat under at du kan svinge den ved å gå fra side til side og styre den mens du kjenner den legger seg på den ene eller andre siden av skroget er det ikke så bra. Kjenner ikke igjen Selco med åpning i vindskjerm. Men så har de fleste blitt ombygget x antall ganger. Og ser mange båter annonsert som Selco uten at de nødvendigvis er det. Har en selv, som er en Selsprint. De ble produsert i perioden 69-70, men ser de blir annonsert 2000 modeller. Er på ferie nå men kan høre med en som var ansatt i Selco- Fjord systemet på den tiden om hva du har. Redigert 22.Juni.2015 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
ivar Svart 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 for meg så oppleves en båt som legger seg innover i sving, tryggere og mer forutsigbar enn en som ikke gjør det. En som ligger flatt har lettere for å slippe sideveis, og skummelt om den da tar tak igjen. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars K Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Er ikke dette en Selco Select med uorginal vindskjerm da? Ligner hvertfall på denne: https://baatplassen.no/i/topic/72391-er-dette-en-selco-13-select/ Sitér dette innlegget Link to post
andreeba Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Takker for svar, og beklager sen tilbakemelding fra meg :-).Det viser seg at det jeg har er en Selco 13 select deluxe utgave. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.