Frøken Fryd Startet 23.Juni.2015 Del på Facebook Startet 23.Juni.2015 Ja hva menes med dette, finner ingen lover og regler men det hendvises kun til etablert forvaltningspraksis. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 23.Juni.2015 Del på Facebook Svart 23.Juni.2015 Det menes nettopp det du skriver. I mangel på (av og til også i strid med) lover / forskrifter vil forvaltningen (saksbehandlere) etablere en praksis ved at de ser på tidligere vedtak, og avgjør saker i henhold til dette. Over tid blir dette "etablert forvaltningspraksis" som det er vanskelig å endre på. Ofte vil det foreligge et internt rundskriv på dette som saksbehandlerne må forholde seg til. Dette fordi ingen klager, og forvaltningen således kan vise til at denne praksisen er akseptert. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 23.Juni.2015 Del på Facebook Svart 23.Juni.2015 Jeg tror det kan variere litt fra etat til etat.Men den etaten som jeg forholder meg mest til har som etablert forvaltningspraksis:"Svaret er NEI - hva var det forresten du spurte om? ....". Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Vantro Svart 2.Mars.2016 Del på Facebook Svart 2.Mars.2016 Henviser til forvaltningsloven som er ment å sikre publikums tillit til forvaltningen. "Etablert forvaltningspraksis" er ofte saksbehandlers byråkratiske måte å "peke nese" på, og "gjøre som vi vil"(eller finner best). Er ikke "etablert forvaltningspraksis" i henhold til forvaltningsloven, kan de rykke tilbake til start, med mindre andre lovregler kommer til anvendelse eller man har en svært god sakfører. Mitt tips er å ikke la seg dupere av slike svulstige utrykk, de er gjerne bare et utrykk for at forvaltningen er langt utpå tynn is(som har løsnet fra land.....) Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 2.Mars.2016 Del på Facebook Svart 2.Mars.2016 "Dette er mitt svar, fordi det er dette vi alltid svarer." Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.