Chrestus Startet 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2015 Hei jeg har bytet førgaser på min 9,9hk suzuki motor å merker ingen forsjeld. Er det noe jeg må gjøre på førgasern heller motoren? Sitér dette innlegget Link to post
NNX Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Etter ett kjapt google søk: "På 4-takteren er det både dyrt og en del arbeide for å få 15 hk ut av 9.9 hesteren.På tidlige utgaver (hvite motorer) må forgasser og innsugsrør byttes, (det er støpt en innsnevring inni røret).Siden dette ikke funket spesielt bra med uren gange og vibrasjoner som følge gjelder dette for de nyere motorene:Deler som må byttes: Forgasser-topp og innsugsventiler (mindre ventiler på 9.9) kamaksel og CDI-unit (tenningsstyring) + pakninger.På 2-takter: Forgasser, bøye reedventil-stopper 5mm ut, bytte eksostube i stamme, det siste kan sløyfes men stjeler ca 0.8 hk. " Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Hadde en 2008 modell som det var enkelt på. Nå har jeg kjøpt en 2015 og der fjerner du bare en plate. Jeg har ikke gjordt det i og med det er en strupet 20 hk Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sea1 Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 Hei, har en Suzuki 4 takt 2015 mod. Vet dere hva som må til for å trimme den? Det er skjært et stykke av luftfilteret men usikker på om det er en god løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 Hvis det er en efi leanburn motor må det nok byttes ecu (styreenhet) og muligens kammer. Altså mye lettere å skaffe en større motor. Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 (redigert) Om det er en LeanBurn så må man ikke bytte ECU, jeg vil anta man får ut ca 85 - 90% av effekten bare med bytte av flammefilteret i innsuget og propell. Har målt en Bever 460 til 18,5 knop med en i pluss en del utstyr og sjø men da går det i turtallsperren. Men med 2 i så går den aldri i sperren og klokket den til ca 14 knop. Redigert 12.September.2019 av xr4ti (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.