Jump to content

Trimming av 9,9hk suzuki (4 takter)


Chrestus

Recommended Posts

Etter ett kjapt google søk:

 

"På 4-takteren er det både dyrt og en del arbeide for å få 15 hk ut av 9.9 hesteren.
På tidlige utgaver (hvite motorer) må forgasser og innsugsrør byttes, (det er støpt en innsnevring inni røret).
Siden dette ikke funket spesielt bra med uren gange og vibrasjoner som følge gjelder dette for de nyere motorene:

Deler som må byttes: Forgasser-topp og innsugsventiler (mindre ventiler på 9.9) kamaksel og CDI-unit (tenningsstyring) + pakninger.

På 2-takter: Forgasser, bøye reedventil-stopper 5mm ut, bytte eksostube i stamme, det siste kan sløyfes men stjeler ca 0.8 hk. "

Link to post
  • 4 år senere...

Om det er en LeanBurn så må man ikke bytte ECU, jeg vil anta man får ut ca 85 - 90% av effekten bare med bytte av flammefilteret i innsuget og propell.

Har målt en Bever 460 til 18,5 knop med en i pluss en del utstyr og sjø men da går det i turtallsperren. Men med 2 i så går den aldri i sperren og klokket den til ca 14 knop.

 

Redigert av xr4ti (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...