ReodorF Startet 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2015 Jeg frykter at septikmåleren har låst seg på et ganske lavt nivå, da vi har brukt toalettet en del i det siste, og måleren beveget seg ikke sist søndag. Noen som har gode råd til å få den i gang igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Franky Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Kanskje denne karen har noen innspill?: https://baatplassen.no/i/topic/97695-septik-giver-i-windy-9000-1992-trenger-hjelp-til-%C3%A5-forst%C3%A5-opplegg/ Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Ja, ta ut givaren og gjer den rein... ( alternativt kan du pumpa tanken tom, skylja gjennom med ferskvatn, og fylla nedpå ein del ferskvatn med zalo innblanda. - ca 1/4 tank. La stå eit par døgn, for deretter å skylja på nytt ) Men det raskaste og sikraste er å demontera og rensa givaren. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Kan jo prøve noen "hobbymetoder" som å slå litt på giver med en hammer/tang noe lignende for å se om vibrasjon kan få løsnet på ting. Antakelig er det bare en ting å gjøre, tømme tanker og opp med giver for å inspisere. Er det stavgiver du har kan ringen ha satt seg, er det vippegiver kan potmeteret ha sviktet. Finnes sikkert også andre forklaringer på hva som kan ha skjedd. Men før du har opp kan du evt. prøve med en giver utenfor tanken men bruke opprinnelig ledningsnett, så får du se om det er giver eller måler som er ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Hatt min ute ved to anledninger. Noen døgn i systemrens på en brusflaske og den er like fin som ny Sitér dette innlegget Link to post
ReodorF Svart 23.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Takker for tips! Skal teste ved første mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Noe av det første som sviktet på båten min var giveren for nivået i septiktanken. Da jeg googlet givermerket fant jeg fort ut at jeg var blitt medlem av en stor klubb med tilsvarende problem. Jeg har nå konkludert med at enhver form for givere som monteres inne i tanken bør unngåes. Det finnes i dag flere typer givere som monteres utenpå plasttanker (septiktank i metall bør ungåes uansett, spesielt i aluminium). Jeg har installert en herfra http://www.newprovidencemarine.com/og er veldig fornøyd så langt. Giveren består i hovedsak av to striper aluminiumsfolie som limes utenpå tanken. De har også en tilsvarende giver som kan monteres inne i et lukket rør i tanken dersom tanken er av metall. Det var en stor fordel at jeg kunne benytte eksisterende ledninger mellom giver og nytt visningspanel. Her er tanken med utvendige aluminiumsfolie: Det nye panelet (nederst i luka): Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.