Gervasot Startet 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2015 Noen som har hørt om dette? Eventuelt vet hvor det kan kjøpes? :) Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Tror det blir vanskelig da diselen ligger oppå vannet. Dvs at vannet samler seg i tankens laveste punkt. På eldre tanker var (er) der en liten kran der som kunne benyttes til å tappe ut vann. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Kjøp bleier på kiwi. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Gervasot Svart 23.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Tenker da å bruke disse mens det er diesel på tanken. De jeg har funnet er en liten evighet unna... Så om noen har erfaring med dette, eller vet hvem som selger i Norge så rop ut :) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Går det ikke an å lage til en nippel med et rør ned til dypeste punkt på tanken, for så pumpe ut vannet ved behov? Er i hverfall mindre klin. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Alternativt kjøpe ei lita håndpumpe og pumpe ut halvannen liter fra laveste punktet nå og da via en eller annen åpning oppe på tanken? Sitér dette innlegget Link to post
oel Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 http://www.dieselpartsdirect.co.uk/fuel-quality/water-soaker.htm Dette er en av sikkert mange varianter for å suge opp vann i bunnen av tanken Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Denne kan også brukes, og den koster nesten ingenting på apoteket. Må bare sette en slange på tuten, og tape den fast i en pinne, så er det bare å suge i vei. Det tar riktignok litt tid hvis det er snakk om flere liter. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Eller en slik drillpumpe med klare plastslanger. Den suger som bare rakker`n Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Gervasot Svart 23.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Joda folkens, har prøvd å suge/pumpe vann ut i flere dager nå :) Problemet er at mannhullet er framme i cabin, diesel pickup og påfyllingsrøret kommer ned ved siden av under setet og d virker "umulig" å nå det laveste punktet i tanken. Det eneste som kommer ut er diesel. Og ja, jeg sikker på at d er vann på tanken da begge filterne var fulla og motorn stoppa... Flere tips? ;) Båter er forresten en Fjord Attche 77mod Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Mitt neste tips er å "grave" seg frem til tanken og finne det dypeste punktet en gang for alle:-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Har hørt om oljeabsorberend pølser , men ikke vann... Jeg har kun ett råd: slutt og dill med alt mulig fjas og lurium på tanken, demonter den, ta den på land, tøm den , vask den, tørk den. Fyll den opp, og livet er godt å leve. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Tøm tanken og monter inn nytt mannhull på den andre siden av skvalpeskottet. På den måten kommer du greit til hele tanken fra oversiden. Dette gjorde jeg selv for et par år siden da jeg ikke klarte å komme til for å få tanken ren. Dersom du samtidig gjør tanken grundig ren har du også en bekymringsfri sommer for drit og lort i filteret. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Støtter forslaget om bleier, trenger ikke absolutt være fra Kiwi heller. Vanlige bleier drikker vann som rakkeren. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 (redigert) Kjøp bleier på kiwi. Støtter forslaget om bleier, trenger ikke absolutt være fra Kiwi heller. Vanlige bleier drikker vann som rakkeren. Hvor foreslår dere at trådstarter skal plassere disse bleiene for å trekke vann ut av dieseltanken? Redigert 24.Juni.2015 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Er bare å ta ut dieselfilterinnsatsen i første filter og så pumpe derfra. Når det kommer diesel, har du ikke mer vann i tanken. Inn med ny innsats, og problemet løst for denne gang. Sitér dette innlegget Link to post
røyskatt Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 (redigert) Vet de rette pølsene var og få kjøpt på økonomideler Redigert 24.Juni.2015 av røyskatt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 (redigert) Syns Igobat kom en en veldig bra og enkel løsning. Eller? Inntaket til motor er jo neppe på laveste punkt, da løser det egentlig ikke noe. Redigert 24.Juni.2015 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gervasot Svart 24.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Ja, å plukke ut tanken er en fin org fornuftig løsning. Selv om man må demontere halve båten. Noe jeg kommer til å gjør i vinter :) Men nå kom den på sjøen i helga og har lite lyst å begynne med dette nå :) Derfor jeg spør folkens :) Så bleier suger bare vann, ikke Diesel? :p Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 (redigert) Den OEL linket til virker å være rett sak å bruke. Suge med slager etc kan fort være ganske så vanskelig å styre enden på slangen akkurat ditt vannet har samlet seg. Kanskje Felleskjøpet eller lokale traktor-pusheren har tilsvarende sak OEL linket til. Redigert 24.Juni.2015 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
finnarne Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Hvor mye vann har du? Har du vannutskiller ombord? Er det mye vann, ville jeg sugd opp det jeg kunne med heverøret. Så hadde jeg tømt vannutskiller så ofte det er mulig. Må du tømme underveis, hadde jeg monterte dobbelt vannutskiller, så du enkelt kunne tømt underveis. Er det så mye at du bare får opp vann fra tanken? Og at du ikke kan tømme en evt vannutskiller etter hver tur? Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
oel Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Basol Norge, i kristiansand har slike pølser. Fungerer sikkert på mindre mengder med vann, men dersom det er litervis er det kanskje bedre å prøve å pumpe ut på et eller annet vis. http://www.basol.no/absorberingsprodukter/cim-tek-tank-tork-59cm-220cm-snore-1-stk.html Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Hvor stor tank og hvor mye har du på den da? Jeg tok ut tanken i vår etter to x motorstopp. Følelsen av å ha ren tank er bedre enn mye annet man kan gjøre med båten. Om jeg skulle valgt å pollere båten, eller rengjøre tanken, så hadde jeg valgt det siste. Sitér dette innlegget Link to post
Gervasot Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2015 Finnarne: Aner ikke hvor mye vann som er på den, kjøpe båten for noen 3 uker siden og har overhalt motor. Da den kom på sjøen ble begge filterne fylt med vann etter en halvtimes kjøring. Han vannutskiller ja, tømmer den regelmessig da det blir endel vann der. Det var ikke ett dumt tips og montere en ekstra :) Eureka: Tanken er på 260liter, og ble fylt helt opp rett før sjøsetting. Den har stått med kvarttank i hele vinter så regner med det er mye kondens som har skapt vannet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2015 Kondens skaper knapt målbarte mengder med vann I en dieseltank. Vannet kommer mest sannsynlig fra utett påfyllingslokk eller feil opplagt lufting. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.