Jump to content

Vannabsorberende "pølser" til dieseltank?

Gervasot

Recommended Posts

Joda folkens, har prøvd å suge/pumpe vann ut i flere dager nå :) Problemet er at mannhullet er framme i cabin, diesel pickup og påfyllingsrøret kommer ned ved siden av under setet og d virker "umulig" å nå det laveste punktet i tanken. Det eneste som kommer ut er diesel. Og ja, jeg sikker på at d er vann på tanken da begge filterne var fulla og motorn stoppa...

Flere tips? ;) Båter er forresten en Fjord Attche 77mod

Tøm tanken og monter inn nytt mannhull på den andre siden av skvalpeskottet.

På den måten kommer du greit til hele tanken fra oversiden.

Dette gjorde jeg selv for et par år siden da jeg ikke klarte å komme til for å få tanken ren.

Dersom du samtidig gjør tanken grundig ren har du også en bekymringsfri sommer for drit og lort i filteret.

Hvor mye vann har du?

Har du vannutskiller ombord?

Er det mye vann, ville jeg sugd opp det jeg kunne med heverøret. Så hadde jeg tømt vannutskiller så ofte det er mulig. Må du tømme underveis, hadde jeg monterte dobbelt vannutskiller, så du enkelt kunne tømt underveis.

Er det så mye at du bare får opp vann fra tanken? Og at du ikke kan tømme en evt vannutskiller etter hver tur?

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Finnarne: Aner ikke hvor mye vann som er på den, kjøpe båten for noen 3 uker siden og har overhalt motor. Da den kom på sjøen ble begge filterne fylt med vann etter en halvtimes kjøring.

Han vannutskiller ja, tømmer den regelmessig da det blir endel vann der. Det var ikke ett dumt tips og montere en ekstra :)

Eureka: Tanken er på 260liter, og ble fylt helt opp rett før sjøsetting. Den har stått med kvarttank i hele vinter så regner med det er mye kondens som har skapt vannet. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...