Jump to content

Ryds 475 GT, erfaringer?


balotelli

Recommended Posts

Jeg har 530 GT selv.

 

Er meget fornøyd. Går lett i plan, og har meget gode sjøegenskaper.

 

Båten er fra 95/96. Har hatt av det meste av beslag og lagt på ny tettningsmasse før alt ble skrudd på plass, nå er den potte tett.

Har også laget hull i dobbeltbunnen og satt ned en pumpe.

 

Når den forrige motoren tok kvelden var jeg ikke i tvil om at skroget skulle beholdes og bare bytte motoren.

Link to post
Share on other sites

om jeg ikke tar helt feil så er 478 ganske lik...? 

 

https://baatplassen.no/i/topic/112230-galopperende-ryds-478-gti-trenger-tips/

 

Ikke sikkert du vil oppleve det som beskrives i tråden som et problem

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Jeg har kjøpt en 92 mod Ryds 475, og ser nå at det er tatt et rundt hull på ca 10cm i diameter fra dørken og ned i dobbelbunnen helt bak i båten (rett under der "selvlense-slangen" går ut i hekken) Burde jeg tettet dette på noe vis, og er det noen forslag til fremgangsmåte her? Det samles litt vann ned i dobbelbunnen, men jeg vet ikke om det er regnvann eller skroget som trekker vann. Jeg har "smakt" på vannet og det er salt, men ikke like salt som rent sjøvann. Tips mottas med takk. Burde det vært tettet, eller er det praktisk å ha en åpning ned i dobbelskroget for å se om det ligger vann..?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...