eygthene24 Startet 23.Juni.2015 Del på Facebook Startet 23.Juni.2015 Jeg har hatt en liten seilbåt for 2 år siden (24ft). Den ble solgt . Nå har jeg sykt lyst på en ny og mye større båt (33-37ft). Det er bare en ting som stopper meg og det er båtplass. Jeg må ha minimum et plass som er 4m bred og kunne håndtere båter opptil 37 ft. I tillegg må den være dyp nok. Jeg står på venteliste for å kjøpe båtplass, men der er jeg ca nr 3. Jeg kunne godt ha tenkt meg å leie plass men det er vist heller ikke så enkelt. Jeg er sikker på at det nok er båtplasser i området som jeg kunne brukt, men jeg kjenner ikke de som har disse plassene. Det er så frustrerende og ikke komme i gang med båtlivet når det eneste som stopper meg nå er båtplass.. Foresten så bor jeg oppe i Bodø området. Er det andre som har/har hatt slike erfaringer og hvordan løser man dette? Gode tips/råd mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 24.Juni.2015 Del på Facebook Svart 24.Juni.2015 Hei Det er fleire måtar å løysa dette. Sjølv hadde eg båten på gjesteplass, i Bodø, i eit år. Fleksibilitet og betalingsvilje hjelper. No er det bygd ut nye båtplassar i Bodø hamn. Har du sjekka der? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 24.Juni.2015 Del på Facebook Svart 24.Juni.2015 Foreningen bør ha en oversikt over hvem som eier/ har rettighet til hvilke plasser. Kan spørre pent om de vil fortelle deg hvem som har de ledige plassene? Ellers kan et oppslag i havnen og på den lokale samlingsplassen (matbutikken, bensinstasjonen etc) gjøre underverker. Jeg hadde et tilsvarende behov i fjor, la ut en sak om det på noen Facebook-grupper og vips så hadde jeg leieplass i perioden jeg trengte. Som Ask sier kommer du langt med penger og vilje til å tilpasse deg de som faktisk eier plassen. (Nå har jeg riktig nok båt jeg kan frakte selv på henger, så jeg kan nok være hakket mer fleksibel enn deg med 37 fot å flytte på.) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Oystein Ny Svart 24.Juni.2015 Del på Facebook Svart 24.Juni.2015 http://www.finn.no/finn/boat/dock/object?finnkode=59640123&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.