Jump to content

Måka På Smøgen (Nordhamnen) "The Pecking Order"

Bay_liner

Recommended Posts

I hin tid tilbragte jeg noen dager i Nordhamnen på Smøgen. Der ble jeg vitne til den størtste, feteste og "meaneste" måken jeg noensinne har sett.

Den må ha veid minst 60 kg, eller i hvertfall virket det slik. Når fangstbåtene kom inn på morningen hadde de rester av kreps og småfisk i garnene og gjett hvem som fikk forsyne seg først.

Den tok seg veeeeldig god tid og når den vel var ferdig, aka Askeladden.... slapp de andre til.

Lydopptaket som er i montasjen under er tatt etter "måltidet" da den hadde kommet seg opp på mønet på sjøbodene og satt og rallet.

Dessverre er opptaket gjort med en gammel mobil men håper det gjengir noe av opplevelsen.

Seansen er filmet og jeg legger ut dette siden.

Det er filmet på ordentlig film men dessverre kom IdiotLABEN i Berlin til å putte filmen i feil bad og filmen ble egentlig ødrelagt så resultatet er så som så men sebart fordi firmaet som digitaliserte den gjorde det beste de kunne ut av det..

Ok Fatso.. here we go:

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

• 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...