ChrPus Startet 24.Juni.2015 Del på Facebook Startet 24.Juni.2015 (redigert) Hei, hadde båten på verkested for å finne ut av en ulyd i drev ved sving, det blei til at motor blei rettet bedre opp enn det som blei gjort forrige gagng. Nå etter at den blei satt ut om mandag så rister den veldig på tomgang ved kjøring forover og turtallet synker ca 100 rpm, setter jeg den bakover så synker den nesten ikke i det heletatt. Dette reulterte i at jeg kjørte fra hele båtkortesja for å slippe å luske rundt å føle seg som ferdig rista milkshake. Stilte så opp tomgangen til 850 rpm. Da går den greit, skal ligge på 750+-25 i følge manualen og det gjorde tidligere Da går den fint forover for da ramler den 100 rpm til der den skal være, og som nevnt tidligere. I revers så endrer den seg nevneverdig lite. Å nå syns jo jeg at jeg har alt for høy tomgang ved fri kjøring :/ For når alt er riktig så skal man vel kunne sette i gir både fram og tilbake uten store nevneverdige turtallsfall? Sånn var den vaffal forrige uke, aldri hatt disse vibrasjonene. Jeg kunne jo kjøre flere timer på tomgang 750 rpm. Nå er det jo som å aitte på med bohus når den bakker haha Yanmart 6lp-stzp bravo 2 Redigert 24.Juni.2015 av ChrPus (see edit history) Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post Share on other sites More sharing options...
Spannerman Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Ulydd i sving er enten transom lager eller knut aksel som er dårlig, det er åpenbart at det er noe belastning hvis tomgang faller så mye. Syns drevet må av igjen for mer nøyaktig kontroll av disse delener, evt drev ingående aksel og lager. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ChrPus Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Lager å Aksel er byttet i vinter. Men lyden blei ikke borte. Men turtallet har vært bra helt til nå etter at motoren blei justert Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post Share on other sites More sharing options...
Spannerman Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Var det byttet pga vann i belgen? Hvis det var vann skade på akslingen kanskje det dobbel laget på ingående aksel er når skadet, de skal lager lydd i svingen som de bli side belastet av akslingen, har selv skiftet mangen av de etter vann inntrengsel, også det er extremt viktig å justerer forspenning riktig på de lagere ved skift av knut aksel, så at det er korrekt rullende motstand i lagerhuset. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ChrPus Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Hvor langt inn sitter det dobbellageret du snakker om? Har byttet transomlager to ganger. Og knuten da det var vann i belgen å den var helt opprustet Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.