Jump to content

Vibrering på tomgang etter motoroppretting yanmar 6lp


ChrPus

Recommended Posts

Hei, hadde båten på verkested for å finne ut av en ulyd i drev ved sving, det blei til at motor blei rettet bedre opp enn det som blei gjort forrige gagng.

Nå etter at den blei satt ut om mandag så rister den veldig på tomgang ved kjøring forover og turtallet synker ca 100 rpm, setter jeg den bakover så synker den nesten ikke i det heletatt.

 

Dette reulterte i at jeg kjørte fra hele båtkortesja for å slippe å luske rundt å føle seg som ferdig rista milkshake.

 

Stilte så opp tomgangen til 850 rpm. Da går den greit, skal ligge på 750+-25 i følge manualen og det gjorde tidligere

 

Da går den fint forover for da ramler den 100 rpm til der den skal være, og som nevnt tidligere. I revers så endrer den seg nevneverdig lite. Å nå syns jo jeg at jeg har alt for høy tomgang ved fri kjøring :/

 

For når alt er riktig så skal man vel kunne sette i gir både fram og tilbake uten store nevneverdige turtallsfall?

 

Sånn var den vaffal forrige uke, aldri hatt disse vibrasjonene. Jeg kunne jo kjøre flere timer på tomgang 750 rpm. Nå er det jo som å aitte på med bohus når den bakker haha

 

Yanmart 6lp-stzp bravo 2

Redigert av ChrPus (see edit history)

Christian P. Rohde

 

Link to post
Share on other sites

Var det byttet pga vann i belgen? Hvis det var vann skade på akslingen kanskje det dobbel laget på ingående aksel er når skadet, de skal lager lydd i svingen som de bli side belastet av akslingen, har selv skiftet mangen av de etter vann inntrengsel, også det er extremt viktig å justerer forspenning riktig på de lagere ved skift av knut aksel, så at det er korrekt rullende motstand i  lagerhuset.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...