Poopadoop Startet 25.Juni.2015 Del på Facebook Startet 25.Juni.2015 Hei Har en Yamaha 225hk 3.3 V6. Denne er helt identisk med 200hk, 225hk og 250hk untatt effekten/hjernen. Har undersøkt og fått pris på å få chippet denne til 250hk, som jo ikke er noe problem siden det kun blir omprogammert i ECU og motoren er helt identisk med 250hk. Men hvordan vil dette påvirke forsikring, registrering på båten, mm, og er det lovlig? Er det mulig å "omregistrere" det til 250hk i samme sleng, eller er det noe viktig det bør tenkes på? Motor er ganske ny, 2011 modell med rett over 100 timer. Er det noen som har erfaring med dette? De som chipper i Sverige (lundinsmarin) sa de også kan chippe den til hele 275hk, men det er jeg skeptisk til. Å chippe motoren til høyere effekt, samt bytte propell slik at jeg får raskere akselerasjon/plan da jeg ofte kjører med mange personer og kun har cirka 5300 RPM på WOT og 44 knop virker jo veldig fristende. Maks RPM er jo mellom 5000-6000 på motor så har jo også litt å gå på der. Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
Teerex Svart 26.Juni.2015 Del på Facebook Svart 26.Juni.2015 Lundins Marin trenger du ikke å være skeptisk til, de har nok prøvd ut dette. I verste fall får du ikke 275 hk men ellers er det ingen heksekunst å øke effekten 10% ut over standard toppeffekt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.