colabrus Startet 25.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2015 Er det noen her som erfaring med skifte av bunnpanne pakning på en Ford Sabb/Lehman eller lignende? Lar dette seg gjøre med kun 5-10cm klaring under bunnpannen? Må giret løses fra? Trenger også tips til hvordan jeg kan se om jeg trenger kort eller lang pakning... Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 25.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2015 På min 2725 som vel egentlig er samme motoren gikk pakningsskiftet greit med den klaringa. Gear intet problem. Skjønner ikke hva du mener med kort/lang pakning. Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2015 Det høres bra ut. Ser for meg at det kanskje blir en utfordring med å rense gamle pakningsrester med så liten klaring, men det går vell greit om man tar tiden til hjelp. Det var KDtrading som måtte vite om det var kort eller lang pakning jeg skulle ha. Sigurd: hvor kjøpte du pakningen? Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 26.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2015 Sylinder Service i Oslo. Det er noen år siden jeg gjorde jobben, men ville ha huska om det var problemer med å få rette pakninger og deler. Jeg gav dem motornummer og fikk riktige deler. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 26.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2015 Antar "lang pakning" gjelder de motorene som har oljepumpen liggende under veivaksel. Disse drives av veivaksel via et register som går ned i forkant av motor, slik at bunnpannen på disse motorene er "bygget på" slik at den går rett ned bak reimhjulet på vivaksel. Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 26.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2015 Du er nok inne på noe der tb55. Jeg tok med bilde av motoren i dag og fikk oppgitt at jeg har motoren med "påbygg" foran. Pakning er nå kjøpt så det er bare å brette opp arma ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.