JRK Startet 26.Juni.2015 Del på Facebook Startet 26.Juni.2015 Hei, Tidligere har jeg maskinpolert med MAX WAX Acrylpasta med gul rondell, og så hådndpolert med TC Nano. Det er noen år siden jeg maskinpolert og ser antydning til oksidert gelcoat. Da er spørsmålet bør jeg gå på med akrylpasta igjen eller kan jeg maskinpolere TC Nano og forvente at oksyderingen forsvinner. Grunnen til at jeg stiller spørsmålet er jo at med akrylpaste så sprøyter man jo på vann etterhver slik at man får opp temperaturen I gelcoaten, slik at skit og oksydering slipes vekk. Man kan neppe ha vann på TC Nano og da vil man aldri oppmå den same renseeffekten. Er dette rett tenkt eller er det andre med annen erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 26.Juni.2015 Del på Facebook Svart 26.Juni.2015 TC nano legger bare en blank hinne utenpå, det er like oksydert under. Etter noen uker kommer sannheten frem. Etter min mening er TC nano en kortvarig quick fix. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 26.Juni.2015 Del på Facebook Svart 26.Juni.2015 Enig med Hanto. Prøvde TC Nano for første gangen i år da jeg har oksydering på taket. Tre uker etter polish begynte sannheten å komme frem, tre måneder etter polish ser det nesten likt ut som før polishen. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Teerex Svart 26.Juni.2015 Del på Facebook Svart 26.Juni.2015 http://www.tcnano-norge.no/batpleie.html Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Billa Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Men, den gir vel UV beskyttelse og forhindrer derfor videre oksydering. TC Nano kan ha en funksjon, men det bør vel rubbes først. Som enkel løsning så fungerer den godt og det er kun et lag. Mao mindre arbeid. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Whiskey Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Godt fornøyd med tc nano, men må nok rubbe først ja om plasten er ruglete. Så et lag nano oppå. Tc nano fungerer knall til å vaske bort sorte striper også... Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.