Jump to content

Kåpe mellom Toyota Dyna og 270 aggregat


Jon-Kåre

Recommended Posts

Noe som vet noe om noe som egner seg til dette. Jensen fra Vest deg har jeg sett på div innlegg angående Dyna motoren kanskje du eller noen andre vet noe. Det har hvert montert et 250 agregat før på denne men det er borte og likedan kåpen så nå skal jeg bruke 270 drevet som jeg har var tanken. Så var det jo dette med kåpen kan jeg bruke en fra en eller annen aq motor og leage en skive mellom disse slik at det paser kanskje??

 

Drevet mitt har utveksling 1,89:1 Noen som har noen mening om hvordan dette vil falle ut

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Skal prøve å presisere litt for å se om det kommer frem noe svar da. Når jeg skriver utvekslingen på drevet må jeg vel og si at jeg ved 3800 omdreininger på aq 170 motoren marsjet med 20-21 knop så jeg lurer vel på om jeg kan greie å opnå noe tilsvarende med dyna motoren på 85 hk og større propel

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Det stemmer at jeg lurte ( lurer fortsatt ) på å mariniserer en HiAce motor. Jeg strevde lenge med å finne noen som kunne hjelpe med deler til jobben. Jeg fant ET firma som hadde litt erfaring med jobben: www.telnor.no

Om Hiace og Dyna motorer er like er jeg ikke sikker på, men ta' en telefon til Telnor, det kan sikkert hjelpe deg

Lykke til.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Noen andre her som vet om de motorene er like og om tilkoblingen mellom motor og 250 drevet er likedan som mellom motor og 270 drevet tenker da på akslingen som kommer ut fra motoren

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Hei igjen!

 

Jeg glemte en ting: Motoren til Toyota Landcruiser (6 sylinder) er samme blokk, som en eller annen Yanmar. Jeg mener at motoren i Dyna er 6 sylindert, kanske der er en eller annen fellesnevner.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Motoren er 4 sylyndret 3,0 l på mellom 80-90 hk endel forskjelige spesifikasjoner å se her. Har bare hvert på bruktbilsider og sett hva de som selger oppgir som hk. Han som solgte meg motoren oppga den til 85hk. Motoren er ferdig mariniser, det eneste jeg mangler er kåa mellom motor og drev. Noe jeg ikke har greid å finne ut er hva denne motoren veier, noen som vet kanskje??

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...