Fyr i Fyllinga Startet 27.Juni.2015 Del på Facebook Startet 27.Juni.2015 Hei http://www.dbelectrical.com/p-6899-new-power-tilt-trim-motor-volvo-penta-with-pump-852928-852928-1.aspx Har funnet denne pumpen fra DB Electrical i USA. De refererer til delenummeret fra Volvo Penta så er nok riktig pumpe. Men er det noen som har noen erfaringer med denne pumpen? Sitér dette innlegget Link to post
Aquamatic Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Jeg kjøpte 2 stk, begge fungerer utmerket. Vær imidlertid forbredt på å skifte hydraulikkslanger også, gjengene på mine originale koblinger passet ikke. En annen ting er at koblingspunktene for slangene sitter på baksiden av pumpen når den er montert. Sitér dette innlegget Link to post
Fyr i Fyllinga Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Hvor fikk du tak i hydraulikkslangene?? Sitér dette innlegget Link to post
Aquamatic Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Vel, i et øyeblikk av oppfinnsomhet gjenget jeg opp tilkoblingspunktene. Ene pumpen ble tett den andre ble ikke tett, dvs dette er ikke en fremgangsmåte som jeg kan anbefale og skaff derfor korrekt nippel. Pumpene i seg selv fungerer bra, langt mer stillegående en de orginale. Jeg antar at den lokale hydraulikk-pusheren kan lage en slange til deg hvis du tar med pumpa dit. Sitér dette innlegget Link to post
Fyr i Fyllinga Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 (redigert) Jeg har glemt hvilken av slangene som skal på hvilken åpning på pumpen. Blir det det samme eller vil drevet gå feil vei hvis man kobler feil? Redigert 29.Juni.2015 av Fyr i Fyllinga (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Aquamatic Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Dette er ikke hipp som happ, det er en høytrykks-port og en lavtrykks-port. Jeg kan ta en titt på hvilken port på pumpa som går til hvilken port på transomen når jeg kommer i båten i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Fyr i Fyllinga Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Supert. Det hadde vært utrolig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Fyr i Fyllinga Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Hva menes med at det er en høytrykksport og en lavtrykksport? Sitér dette innlegget Link to post
Aquamatic Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 I servicemanualen beskrives den ene porten som høytrykk og den andre som lavtrykk. Jeg antar at porten som aktiveres ifm at drevet tiltes opp er høytrykksporten da denne må jobbe mot kraften som propellene produserer i tillegg til vekten av drevet selv. Når man tilter inn skyves drevet inn av seg selv mer eller mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Fyr i Fyllinga Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Jeg har lest servicemanualen og skjønner nå hvordan det skal kobles. Står det på nye pumpen hva som er høytrykk og lavtrykk så går det bra. Sitér dette innlegget Link to post
Aquamatic Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 (redigert) Det står ikke hva som er hva, men hvis du ser på koblingspunktene til hydraulikkslangene på transom, skal den innerste porten, den som er lengst fra deg når du står i motorrommet, kobles på porten til venstre når du ser rett på portene på selve pumpen. Den ytterste porten på transom, dvs den som er nærmest deg når du står i motorrommet, skal da selvfølgelig på den høyre porten. Redigert 29.Juni.2015 av Aquamatic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Aquamatic Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 (redigert) Må ta et lite forbehold da jeg har AQ290 DP-A drev, kan jo hende at det er noe anderledes på andre versjoner av 290 drevet. Har du samme drev så skal det bli riktig. Redigert 29.Juni.2015 av Aquamatic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fyr i Fyllinga Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.