wabby Startet 27.Juni.2015 Del på Facebook Startet 27.Juni.2015 Hei, da har det kommet til at jeg ønsker å bytte ut Solas propellen jeg har på båten. Etter en liten tur opp elva ved Tveit og noe ukjent farvann for meg så klarte jeg å få propellen ned i noe mudding og påført den litt småskader langs kanten. Dette resulterte i at jeg mistet ca 5 knop og det plager meg. Dagens oppsett: Solas 17 1/2" x23 Stålpropell (19 splines) på min båt som er en Alicraft 740DC (24fot) med en Mercruiser 4.2D Bravo2 (220Hk). Den gjør 37,5 Knop på GPS og drar seg lett opp til maks turtall. Det jeg lurer på er hva jeg kan forvente av winrace sin powertech 18 1/2" trebladers propell. De skriver ingenting om stigning på denne dessverre. Tidligere eier påstod at båten gjorde 40knop på den gamle propellen, men da jeg kjøpet båten så var den alupropellen (48 18618 410 23P) så ødelagt at jeg valgte i forkaste denne. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 beste til å svare på dette er vel winrace selv , ville tatt en tlf dit (de kan sikkert også reparere solas propellen din slik at du kan ha den som reserve) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
wabby Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Det er sant, og jeg har fyrt av en e-post til dem tidligere i dag. Men jeg har sett en del smarte hoder her på forumet som beregner fart og "slipp" på propell osv, så håpte at noen av dem kunne kanskje komme med noen tall :) Sitér dette innlegget Link to post
wabby Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Da ble det bestilt en PowerTech propell. Samme stigning og opp en tomme! :) De hadde best erfaring med denne og mente at siden båten gjør maks turtall samme om jeg er alene eller er 8 i båten, så ville dette ikke være noe problem. Spent på hva jeg kan forvente av resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.