skyhawk Startet 27.Juni.2015 Del på Facebook Startet 27.Juni.2015 Kontrollen til min Mercruiser diesel (200 HK/2007 modell) er tung å ta inn/ut av gir. Jeg har smurt opp bevegelige deler på motoren (etter smøreplan), og det hjalp litt. Men den er fortsatt tung. Gasspådraget glir fint. Er det punkter i kontrollen som skal smøres? Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Høres som du må skifte gir wire fra motoren ned til drevet. Sitér dette innlegget Link to post
skyhawk Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Takker for svar. Så vidt jeg kan lese meg frem til, betyr dette at båten må opp på land (drevet må av). Jeg har akkurat hatt storservice med skift av belger på godkjent verksted her i Bergen, og jeg kommer til å kontakte dem igjen. Ser ut som et skifte av gir wire kan bli kostbart Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Ja den tar rundt et timer å tar av drevet å skifte gir wire og ny belg på wiren selv, deler circa kr1500. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.