Audun V Startet 27.Juni.2015 Del på Facebook Startet 27.Juni.2015 Eg har 2 stk 40B motorer med gear, eg trur det er MS3c kasser. Den eine går ikkje i forover. den har krangla ei stund, no funker den om eg banker på aktuatoren rett på kassa. Er det berre å kaste og finne ei ny? Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 ingen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 . Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Noen som vet hvor der er kjappest å få fikset kassa? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 (redigert) Er det berre å kaste og finne ei ny?Sjekk konen før du gjør noe annet. Problemer med gearsjalting ligger ofte her. Hvis ikke konen er svært glassert kan den muligens reddes med slipepasta. MS3 og forsåvidt også MS4 finner du ikke nye noen steder. De har gått ut av produksjon for maange år siden. Volvo holder ikke reservedeler lenger heller. Lagre, simeringer og slike OEM deler finner du hos Timken, SKF og tilsvarende. Skal du ha drev, aksler og slike originale volvodeler må du på bygda og kjøpe brukt. Mye går om hverandre med andre MS kasser men sjekk delenummerne før du monterer inn noe brukt. Problemet viser seg ofte å være at den delen du trenger fra ei brukt kasse er like dårlig som den du skal erstatte. Setter du inn HS1 som er erstatningskassa fra Volvo slipper du å tenke gearproblemer lenger. Koster noen kroner dog. Redigert 28.Juni.2015 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Audun V Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Takk for svar REM. Eg har ikkje skrudd på desse kassene og vet lite om dei. Her handler det om å redde litt båttid i ferien. Må kassa ut for å sjekke konen? Eller får man det ut fra oversida?0 Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Er vel teoretisk mulig å ta ut konen der den sitter kanskje, men spør du meg må kassa ut. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Audun V Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Sitter med en sprengskisse her. hvilken del er det snakk om? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Drevia i Lysekil skiftet kon og renoverte et MS2 gir for meg for noen år siden. Kjørte ned med det en fredag, og hentet helgen etterpå. Kosta totalt 10 laken. Men det spørs hvor mye de har og gjøre nå i ferietiden Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.