Mulligan Startet 27.Juni.2015 Del på Facebook Startet 27.Juni.2015 (redigert) http://www.tb.no/nyheter/tjome/seilbat-i-full-fyr-mann-reddet-seg-ut/s/5-76-92144 Er dette riktig prosedyre? Å bare la båten brenne til den synker? Det er diesel, smøreolje,blybatterier ombord. Det skjedde i en nasjonalpark hvor det ikke er lov å hive en epleskrott overbord. Er det riktig å drite i restverdier? Når en bil eller et hus brenner etterforskes det for å finne årsaken. Her fjerner man alt å etterforske på. Det er den andre Bav'en som brenner uforklarlig her på kort tid. Vil man ikke vite årsaken? Kystverkets båt heter "Struten. Ikke "Spruten" som bladfyken skriver. Redigert 27.Juni.2015 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Viktige spørsmål? Hvem kan svare? Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Bitteliten Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Ut i fra videoene RS horn flyer har lagt ut på facebook var båten overtent da de ankom. Liten vits å fylle den med vann for å slukke, for da synker den..... Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Norge er ingen seriøs sjøfartsnasjon. Sånne hendelser med fritidsbåter etterforskes ikke. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
aileenll Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Det er jo høyst relevant å tenke på forurensning i en slik situasjon, men hva forurenswr mest tilføring av Kemi for å slukke brann i petrolium og polyester, eller la det brenne til det synker. Det gjenblevende matrialet da er skroget, ca til høyde av vannlinjen. Noe metall, jern, aluminium, kobber og annet. Forbrenningen av det som er vekk, var neppe særlig ren/gunstig. Pøer en på vannså stanser forbrenningen av en mengde forskjellige stofer i båten, men det er store sjanser for at båten og det uforbrente synker og forurenser havbunnen. Det er ikke så lett å vite hva som er best. Når det gjelder denne saken, så er det søkt og sette spørsmølstegn ved om dette var en ulykke. Det er ikke så mange som reiser langt fra land, setter fyr på båten, hopper til sjøss og håper noen skal dukke opp i tide. dette når havtemp på,stedet liger på 13-15 grader. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Mulligan Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Når det gjelder denne saken, så er det søkt og sette spørsmølstegn ved om dette var en ulykke. Det er ikke så mange som reiser langt fra land, setter fyr på båten, hopper til sjøss og håper noen skal dukke opp i tide. dette når havtemp på,stedet liger på 13-15 grader. Den uttalelsen står 100% for din regning. Jeg har ikke satt spørsmålstegn ved hvorvidt det var en ulykke eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 http://www.sb.no/vestfold/nyheter/horten/jeg-var-forberedt-pa-at-dette-var-mine-siste-dager/s/5-76-92249 Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
aileenll Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 (redigert) http://www.tb.no/nyheter/tjome/seilbat-i-full-fyr-mann-reddet-seg-ut/s/5-76-92144..Det er den andre Bav'en som brenner uforklarlig her på kort tid. Vil man ikke vite årsaken? .. Sorry, men denne linjen i innlegget dit setter spørsmål ved det, selv om du ikke setter spørsmålstegn! Nå vet vi at det ikke var din intensjon! :-) Redigert 28.Juni.2015 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Gunga Din Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Brannslukningsapparatet satt fast Persen åpnet oppbevaringsplassen ved båtens sittegruppe for å gripe brannslukningsapparatet. Men det som ikke skulle skje, skjedde. – Jeg løsnet et strammebånd og rykket alt jeg klarte, men jeg hadde ikke sjans til å få løsnet det. Da jeg hadde prøvd en stund skjønte jeg at jeg bare måtte komme meg over bord. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Key Freak Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Sorry, men denne linjen i innlegget dit setter spørsmål ved det, selv om du ikke setter spørsmålstegn! Nå vet vi at det ikke var din intensjon! :-) Jeg tror at du er den eneste her som klarte å tolke det slik... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Komodo Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Jeg vet ikke hvilke ressurser de hadde til å slukke brannen der ute, men jeg tipper at de som tråler reker i området ikke er så fornøyd med at det havner halvbrente bavariaer på bunnen der. Ikke stas å få dette i trålen. Når det gjelder de miljømessige konsekvensene av dette er det vel heller begrenset. Det er klart at både plast, diesel og olje forurenser. Metallene vil til slutt gå tilbake til sin plass i naturen. Men det er jo ikke snakk om å dumpe båter med viten og vilje, det er jo snakk om utilsiktede hendelser. Hvor mange fritidsbåter synker på denne måten langs kysten i løp av året? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bitteliten Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Sorry, men denne linjen i innlegget dit setter spørsmål ved det, selv om du ikke setter spørsmålstegn! Nå vet vi at det ikke var din intensjon! :-) å klare å tolke dette sitat fra Mulligan til at han mener at Bavaria eiere tenner på båtene sine er i beste fall interessant. Lest for mye konspirasjonsteori i det siste aileenII? Mulligan er nok mer interessert i om det er en svakhet ved båtene som eier kan få utbedret for å unngå brann. Det er i høyeste grad relevant. Men vanskelig å finne ut av all den tid båtene brenner helt opp slik den gjorde her. En kommentar på disse brannslukkerholderne: jeg anbefaler alle å prøve å løsne brannslukningapparatet sitt. Ulike festeordninger krever ulik teknikk. Det er ikke helt åpenbart i en stressituasjon hvordan apparatet skal løsnes. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 – Jeg løsnet et strammebånd og rykket alt jeg klarte, men jeg hadde ikke sjans til å få løsnet det. Da jeg hadde prøvd en stund skjønte jeg at jeg bare måtte komme meg over bord. Det bør nok flere ta som et tips til å jevnlig etterse sikkerhetsutstyr. Forøvrig er det ikke nok bare å løsne spennen på disse, du må også huke av festet på spennen. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.