bergetun Startet 27.Juni.2015 Del på Facebook Startet 27.Juni.2015 Hei, prøvde meg på samme spørsmål på Facebook gruppen "båtfolk på Facebook ", men der er det alltid en eller annen løkballe som må komme med den moralske pekefingeren og fullstendig ødelegge og avspore tråden. Prøver her med samme spørsmål: Guttungen maser om at jeg må trimme motoren hans. (Yamanikommani 2 takt 2001 mod) Jeg har fjernet metall braketten som gjør at man kan åpne bensintilførselen litt mer, men forstår at man må endre/bøye reed ventilene bak forgasseren for at den skal yte maks. (15hk) Originalt skal disse ha 1.6 mm åpning men må endres til 6 mm for å få 15 hk. Det jeg lurer på er om dette er vanskelig å gjøre for en ikke så motorkyndig person? Trenger jeg nye pakninger og spesial verktøy for denne jobben ?? På forhånd takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Tror det er gummipakninger som kan brukes opp Igjen. Vi pleide å bruke et 6 mm bor som tolk for å kontrollere åpningen. Det skal bli ganske nøyaktig. Hvis du har ti tommeltotter lar du andre ordne dette for deg. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Jeg pleier å ta et skrujern med diameter 6 mm og presse dette sidelengst gjennom stopperne bak reedventilene. På denne måten blir de åpnet og samtidig like mye. Hvis du er forsiktig, klarer du å demontere uten at pakning bak ryker. Pakning har en lei tendens til å henge delvis på veivhuset og delvis på reedventilene. Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Takk for hjelpen :) Stemmer det at disse skal ha 6 mm etter "trimming" ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.