Muddyman Startet 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2015 Vi vurderer å kjøpe en HR 312 med defekt motor. Det som står i den nå er en VP MD11D som er totalvrak. Vi vurderer ny motor og har kikket litt på en VP D1-30. Men jeg trenger hjelp. Hva bør en gå for på en slik båt, og er det mye arbeid å tilpasse den til det nye fundamentet og det eksisterende drev? Drevet som står i er et 120S drev. Likeledes så må pakkboksen på roret skiftes. Alle synspunkter og ideer er velkommen. Jeg må nok belage meg på å leie inn en del hjelp da båten ikke er tilgjengelig i umiddelbar nærhet. Planlegger å kunne demontere den gamle motoren selv og få den nye tilpasset drev og fundament av verksted. Men alt dette blir fort dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Det er ikke noe å tilpasse. Det er en ren skrujobb. Fra og med 2010-2020-2030-2040 gikk Volvo over til et høyere feste for de fremre motorfestene. Du må ha Volvos "repower bracket". Den er utgått fra VP, men Volspec i England har den. Send en mail til paul@volspec.co.uk. De bruker dessverre DHL, så du må følge forsendelsen med ørneblikk. Vil du lage braketten selv har jeg tegningene. Husk å bestille D1-30 for bruk med 120S. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 (redigert) I værste fall får du et verksted til å sveise braketter for motorfester. Se siste Vi Båtägare - der der akkurat denne prosessen beskrevet i detalj! På Hr klubbens hjemmeside finner du info om slark i rorlageret. Om jeg husker rett er det i følge HR først og fremst et emosjonelt mer enn et styrkemessig problem. Redigert 28.Juni.2015 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oystein_k Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 (redigert) Er det den i Trondheim ? Har også gitt bud på den. Undersøkte pris på nanni (rundt 60.000) og craftsman (90.000 ink drev) motorer. Det skal gå greit å bruke det eksisterende drevet på disse motorene med adapterplate. Jeg har ikke sett båten selv, men det burde ikke være umulig å få tak i en brukt topp og få liv i den gamle motoren. Mitt bud ble dessverre for lavt for selger. Transportkostnaden tar for mye av budsjettet. Hva tenker du om dekket? Bytte av teakdekk er ekstremt dyrt om man setter det bort. Redigert 28.Juni.2015 av oystein_k (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 (redigert) Og bytte av teakdekk er dyrt og tidkrevjande om du skal gjera det sjølv. Spør Nevermind her på formumet. Ask Redigert 28.Juni.2015 av Ask (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.