Frese på Startet 28.Juni.2015 Del på Facebook Startet 28.Juni.2015 Skal kjøpe ruter som ikke er operatørlåst. Må kunne lades via 12V/USB. Hva er best? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Jeg har Huawei E5372T, kjøpt av Telenor i fjor på denne tiden. Ikke operatørlåst, selvsagt. Veldig fornøyd! Jeg bruker den med Telenor i Norge, mens i Sverige dytter jeg inn kontantkort fra tre.se. Jeg kjøpte den i nettbutikken, tror den kostet kr. 890 + frakt. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Windy37GM Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 (redigert) Huawei B593. Ikke mini, men knallgod :-) http://www.dinside.no/897798/4g-ruter-huawei-b593 Redigert 28.Juni.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Frese på Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Takk for kjappe svar. Hvordan forer du din med strøm Windy37GM, kan vel ikke kjøre på 12V? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Huawei B593. Ikke mini, men knallgod :-) http://www.dinside.no/897798/4g-ruter-huawei-b593 Jeg har også en slik Huawei B593. Totalt ubrukelig. Tar ikke inn 4G signaler overhodet i Oslofjorden. Kjøpt på nettbutikken Banzai, og benytter datatvillingkort fra Telenor mobiltabonnementet. Værste av alt er at Banzai ikke vil ta ruklet i retur til tross for to misslykkede forsøk på reparasjon. Nå vil de ha den inn for enda et nytt reparasjonsforsøk. :-( :-( Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Windy37GM Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Mjaa.... Nå har vi solgt over 45 av disse på jobben, dog med Telenor SIM kort :-) Brukes i båter og på hytter over hele fjorden og på firmahytta i NorUvdal. Ikke et feilslag. Vi pleier å få rundt 10-40Mb ut av disse. De går på 12V direkte. Lite sidesprang: Jeg skulle koble opp nytt varmeapparat i båten og da ble det naturlig nok en del kabler og greier. Så jeg stappet routern og antenna "bare inni der" og for moro skyld målte hastighet. 27Mb ned, husker ikke opp. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bonus Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 (redigert) Jeg har også en slik Huawei B593. Totalt ubrukelig. Tar ikke inn 4G signaler overhodet i Oslofjorden. Kjøpt på nettbutikken Banzai, og benytter datatvillingkort fra Telenor mobiltabonnementet. Værste av alt er at Banzai ikke vil ta ruklet i retur til tross for to misslykkede forsøk på reparasjon. Nå vil de ha den inn for enda et nytt reparasjonsforsøk. :-( :-( Mjaa.... herfra også ... Har Huawei B593 kjøpt fra NetCom selv. Fungerer upåklagelig :-) Redigert 29.Juni.2015 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Mjaa.... Nå har vi solgt over 45 av disse på jobben, dog med Telenor SIM kort :-) Telenor SIM kort har jeg også (datatvilling til mobilabonnement) Funker ikke i det hele tatt, selv med ekstern antenne. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bonus Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Telenor SIM kort har jeg også (datatvilling til mobilabonnement) Funker ikke i det hele tatt, selv med ekstern antenne. Sikker på at ikke Banzai har bundet modemet til sitt abonnement da? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 (redigert) Jeg kjøpte en Huawei E5776s minirouter med opp til 10 samtidige tilkoblinger fra NetCom tidligere i år og er godt fornøyd med hastigheter opp til 50Mbps, både i Norge og her i Sverige med kontantkort fra tre.se. Routeren er ikke operatørlåst. Den lades fint med en 12/5volt adapter. Akkurat nå her i Tanumstrand med mange som har routere i gang, har jeg 20Mbps både opp og ned. Lars H. Redigert 29.Juni.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Windy37GM Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Jeg kjenner ikke den lille til Lars H, men B593 kan også sende sms. det ble lett å aktivere, sjekke saldo osv når jeg stappet i svens SIM kort. Mulig den lille også kan det, ingen aning :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Chris284 Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 (redigert) En annen ting som og fungerer er en smart telefon med wi fi hot spot. Selv bruker jeg en android telefon med 2 sim kort og det ene brukes som data tilkobling. Den fungerer som en router og inntil 5 stk kan logge seg på. Har ikke målt hastighet, men fungerer vel som en router med 3G eller 4G. Har bestilt ny telefon Jiayu S3 (3Gb ram versjon med NFC og 5,5" display) med 4G og der er det opp til 150mb/s. Men hastiighet avhenger nok av sted og tid som det heter i annonse fra nettleverandørene. Redigert 29.Juni.2015 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Lars H. Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Skal forresten ikke klage på ICE heller her i Tanumstrand, og i august får jeg deres nye 4G router. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Jeg kjenner ikke den lille til Lars H, men B593 kan også sende sms. det ble lett å aktivere, sjekke saldo osv når jeg stappet i svens SIM kort. Mulig den lille også kan det, ingen aning :-) Den som Lars H har er trolig oppfølgeren til den som jeg har. Man kan sende SMS med min, i hvertfall. Veldig enkel å sette opp, sjekke status osv. Jeg antar at den har alle de samme funksjonene som de større modellene. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Hmmm... artig! Jeg la ut bildet over fra iPad, og på min Android-telefon vises det opp-ned... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
kjeros Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Jeg hadde i utgangspunktet kastet min R90 ICE-router over bord, men jeg har den stadig liggende som backup. Nå venter jeg i spenning på 4G-routeren som er lovet i august. Jeg har lyst til å gi ICE en siste sjanse. I forbindelse med ny båt hadde jeg store planer. Jeg planla å anskaffe en skikkelig 4G-router med eksterne antenner. Jeg vurderte til og med en GLOMEX weBBoat 4G en stund, men jeg synes den koster mer enn den smaker. Dessuten blir det tungvint å klatre opp på taket til antenna hver gang man vil bytte SIM-kort. For henteturen fra Tyskland før påske, ønsket jeg en kjapp og rimelig løsning. Jeg anskaffet meg derfor en ZTE MF910-router fra Netcom: Før turen stakk jeg innom Strömstad og kjøpte et tre.se kontantkort for data. Datakvota er den samme i både Danmark og Sverige. Under henteturen hadde jeg 3G og 4G-dekning i dansk og svensk farvann. Under de få timene jeg tilbrakte i Tyskland, brukte jeg mitt norske Netcom-abonnement. Nå i ettertid bruker jeg fortsatt denne lille routeren. Ja, den har en begrensning på 10 samtidige WLAN-klienter, men det holder for oss. Den lades kjapt med USB og signalmottaket er overraskende godt. Områdene jeg har fartet i den senere tid har vært Oslofjorden og Koster. Her har dekningen vært utmerket. Akkurat nå har jeg ingen vektige argumenter for å anskaffe en annen router. Jeg foretrekker faste og skjulte installasjoner, men dette fungerer bra nok enn så lenge. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
GM36 Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Er kjempefornøyd med Huawei minirouter og Netcom. Kjøpte en enkel ekstern antenne med 2m tynn ledning og sugekopp/magnetfot. Bruker denne både i båt og på hytta og merker at den eksterne antennen gjør stor forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Da var Huawei E5776 kjøpt inn og satt opp. Funker brillefint i stua ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Godt valg! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
vikeren Svart 30.Juni.2015 Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 Hva slag antenne og hvor kjøpte du den GM36? Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 30.Juni.2015 Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 Også veldig fornøyd med Huawei B593. Brukte den tidligere i campingvogn høyt opp i fjellheimen i Valdres hvor det ikke var 3G dekning på telefonen en gang. Men med ekstern retning-styrt antenne fikk jeg greit 3G nett. En annen fordel med Huawei B593 er at den har innebygget nettverksporter. Så i båten har jeg koblet til en rekke ting som Fusion spilleren, solcelle regulatoren, IP kamera, Xbox osv. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Juni.2015 Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 En annen ting som og fungerer er en smart telefon med wi fi hot spot. Selv bruker jeg en android telefon med 2 sim kort og det ene brukes som data tilkobling. Den fungerer som en router og inntil 5 stk kan logge seg på. Har ikke målt hastighet, men fungerer vel som en router med 3G eller 4G. Har bestilt ny telefon Jiayu S3 (3Gb ram versjon med NFC og 5,5" display) med 4G og der er det opp til 150mb/s. Men hastiighet avhenger nok av sted og tid som det heter i annonse fra nettleverandørene. Har også alltid brukt en pensjonert smarttelefon til dette. Fungerer helt perfekt. Som telefoner flest er den oppladbar og har vanvittig mye alternativ funksjonalitet. Ved et par tilfeller har jeg opplevd å ligge på plasser med dårlig dekning. Da har jeg slengt telefonen i en pose og heist den opp i et fall. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 30.Juni.2015 Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 ....Ved et par tilfeller har jeg opplevd å ligge på plasser med dårlig dekning. Da har jeg slengt telefonen i en pose og heist den opp i et fall. Takk for godt tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.