Leif T. Røbekk Startet 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2015 (redigert) Hei Jeg har en Paguro 4000 Generator med en Faryman en sylyndra motor som ikke vil starte Det har vert gjot noen forsøk av lokale helter til dette, men uten hell. Er det noen som vet av en som ka se over hele generatoren, både motor og det elektriske på den? Bildet er av en ny tilsvarende en :-) Redigert 29.Juni.2015 av Leif T. Røbekk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jossjur Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Hei. Har du sjekket om det kommer diesel frem til dysen, løs av røren til dysen og sjekk om det kommer diesel ut når du prøver å starte. Det kan være magnetventilen som ikke åpner for diesel, evt. tett filter. Mvh Jostein Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Sjøvannskjølt? Antakelig grodd igjen. Skjedde med min Paguro 3000. Hele toppen ble tatt av planslipt, ventiler byttet og alle kanaler staket opp. Egentlig ganske enkelt arbeid, men greit å sette bort plansliping og ventiler kan man ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
Leif T. Røbekk Svart 30.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 Hei og takkert for svar Jeg vet at de har honet sylynder og byttet stempelringer, slipt ventiler. Det kommer diesel ut av dysen, de har tyatt vekk magnet ventilen så det er rett inn for diesel Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 Du vet dette er enkle motorer. Kommer det diesel og kompresjonen er god nok så skal de starte. Motor er vel også selvluftende? Derfor jeg heller til at det er noe med en ventil f.eks. Litt dårlig kompresjon og du får ikke start. Ting kan ha blitt skadet etter overhaling f.eks. Siden de har fjernet solenoiden, så stopper du nå motor med å strupe dieseltilførsel? Sitér dette innlegget Link to post
Leif T. Røbekk Svart 30.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 ja, det er et rele inslag og magnetventil som styrer stoppen :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.