Mariell Svart 10.November.2007 Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 (redigert) "Er det noen som har tips om hvor man kan få kjøpt billig presseningstativ som passer til min Scand Baltic 29?" Tja, du kan jo kjøpe ett av meg. Har ett A stativ til overs. Det fulgte med båten nå jeg kjøpte den. Har aldri hatt det oppe, men har vært brukt på Baltic tidligere. Vet jo ikke hvor du bor da. Litt plundrete å sende det, men om du kan hente så får du det billigt. Send IM hvis intrisert. Redigert 10.November.2007 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
nimbuster Svart 10.November.2007 Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 Stort sett får du hva du betaler for- Skal du ha stativ som er billig...dvs en god del billigere enn annet på markedet, er det tynne rør. Kjøp heller kvalitet, så har du det i mange år...lettere å montere sammen også. Det har kommet ett nytt stativ på markedet, men har ikke sjekket det ut ennå. Det kan du lese mer om her: http://www.batmagasinet.no/baatweb/website...28?OpenDocument Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 10.November.2007 Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 (redigert) Her hr du hvertfall prisene fra O. B. Wiik. Jeg har et T-stativ for 8 meter. Anbefaler å legge en pall på hver ende som bunnstengene festes i, samt å feste midtstiverne godt til båten. Da har det utrolig nok gått bra, til tross for alle dommedagsprofetiene jeg har lest så langt i tråden ang T-stativ. Det er fortsatt gratis å bruke hue, enn så lenge. Redigert 10.November.2007 av 650CC (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Mariell Svart 10.November.2007 Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 Bruker ett 10 meters T. stativ fra OB Wiik. Som 650cc setter jeg det på en pall, vært så som så md festing til pallen, men har aldri hatt problemer. Mulig jeg har flaks. Men med 2 presseninger med smlet vekt på 40-50 kg, så har det holdt seg på plass. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Julsen Svart 11.November.2007 Link til dette innlegget Svart 11.November.2007 Takker for innspill, ser ut som jeg går for A-stativ.. Sitér dette innlegget Skarpnes 30 Scand Baltic 29 Princess V39 Link to post
NilsPils Svart 11.November.2007 Link til dette innlegget Svart 11.November.2007 Fordelen med T-stativ kan være at en ikke trenger presenningen stort lengere enn båten for å få tettet endene. Neste gang går jeg for kombinert T/A. Dvs. T-stativ med store skråavstivere nederst. Jeg synes det blir best - både mest solid og billigst- å lage stativet selv av 3"x1.5" trevirke. Sparer noen tusnlapper på det. Bruker skruer så det er lett å demontere. Eneste ulempen er at jeg har lange elementer, men det er ikke noe problem for meg, da jeg har god lagringsplass. Ellers mener jeg er det viktig at stanga øverst er lengere enn duken. Da slipper en å brette duken rundt stangenden og få den punktert. Dessuten er det da lett å ordne lufteåpninger øverst i hver ende. Det ideelle er da at duken er ca 1/2 til 1 m lengere enn båten. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ben Sin Svart 11.November.2007 Link til dette innlegget Svart 11.November.2007 Dette har vi brukt de siste årene. Lett å sette opp. Lett å ta ned. Skader ikke båten. Faller ikke ned. Tar liten plass å lagre. Varer i årevis. Merket er OPI. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.November.2007 Link til dette innlegget Svart 11.November.2007 (redigert) Det finnes dessverre ikke 9 meters presenninger, men et par lag med liggeunderlag-skumgummi festet med solide strips/slangeklemmer over rørendene gjør som regel susen mht slitasje på rørendene. Jeg starta med et 9 meters stativ http://www.ilasmarine.no/graphics/007_Ilas...tativ_bakke.pdf men nå er det bare 8 meter fordi det knakk av en meter første høsten da jeg ikke hadde stroppet det fast i båten og festa det i bakken/på palle Men det gjør ikke så mye for da blir det mindre vindfang. Dum som jeg var starta jeg med en 12x8 meters presenning men den var jo altfor svær. Burde egentlig ha hatt et 10,5 meters stativ siden da en 10 meters presenning hadde passet fint. Men kan jo bestille en forlenger. Mitt stativ er stort sett i hele lengder, men nå har de delt dem opp i 1,5 meters lengder, sikkert fordi det er mye enklere å transportere så klart. Redigert 11.November.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Julsen Svart 17.November.2007 Link til dette innlegget Svart 17.November.2007 Begynner å haste med innkjøp, slik at jeg får tekket båten. Noen tips om nytt fra forhandler eller brukt til salgs i Østfold? Sitér dette innlegget Skarpnes 30 Scand Baltic 29 Princess V39 Link to post
vikers Svart 17.November.2007 Link til dette innlegget Svart 17.November.2007 Mariell hadde jo et tilsalgs, og det er jo bare en svipp over fjorden... En annen ting som ikke er kommentert enda, er at om du skal bruke kanner for å holde presenningen ned, da så jeg noen som strakk et tau gjennom "hullene" i presenningen og så festet kannene ned fra dette. Det fordeler tyngden og kreftene mye bedre enn en kanne i hvert "hull"... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
scania Svart 18.November.2007 Link til dette innlegget Svart 18.November.2007 ta en lekte og surr fast denne til alle hullene.da trenger du bare 2-3 kanner på hver side.også sparer du presseningen veldig Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.November.2007 Link til dette innlegget Svart 18.November.2007 (redigert) Hei. Selv har jeg omvendt T-stativ på dekk av 5x5cm firkant aluminium (leveres av Malfix i Oslo). Jeg drar en snor gjennom alle maljene og "snurper" godt til. Så har jeg tamper fra den ene siden til den andre under båten, og fester i den linen jeg "snurpet" sammen presenningen med. Dermed blir det minimal belastning på maljene. Når vinden står på, fjærer det liksom. Lufting har jeg i hver ende av båten. Denne metoden har jeg brukt i alle år, og jeg kunne ikke tenke meg tunge kanner som henger og slår og river ut maljer. Lars H. Redigert 18.November.2007 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Julsen Svart 18.November.2007 Link til dette innlegget Svart 18.November.2007 Har en dialog med Mariell om preseningstativet, utfordringen med kjøp av hans stativ er at han har dette i Sandefjord og jeg bor i Sarpsborg. Sitér dette innlegget Skarpnes 30 Scand Baltic 29 Princess V39 Link to post
giver Svart 26.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2011 Hei Jeg mangler 1 alurør 4 m. x 48 mm. Noen som har om hvor jeg får tak i det nær Asker. Gjerne brukt hvis det er noen som har det liggende. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 26.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2011 Jeg har hatt en slikt Malfix stativ, 30x30 firkant rør, syns det virket veldig spinkelt, brakettene som festes til møne rør har en tendens til å bøye seg og virker veldig ustabilt. Har i år kjøpt Opi sitt stativ, blir moro å se hvorden det holder seg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2011 Jeg har hatt mitt stativ med aluminium firkantstenger fra Malfix siden jeg kjøpte båten i 1987, og det er like bra fremdeles, både stengene og koblingene mellom dem. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.