JanBS Startet 29.Juni.2015 Del på Facebook Startet 29.Juni.2015 Har en evinrude 30hk med teleflex og gass. Den vil ikke gå i gir, den sitter fast i nøytral. Spaken som brukes til å ruse den har heller ikke noe motstand. Kan det være en kabel som har falt av? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Du må ta av motordekselet og sjå om det er bevegelse i wirene, så får vi komme med en diagnose etter det. Sitér dette innlegget Link to post
JanBS Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Altså den som kontrollerer giret funker men vil ikke røre seg. Den som ruser moteren i N rører seg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 ?????????????????????????????Det er to vaiere. En for gass og en for gir. Ingen separat vaier for å ruse motoren i fri.Beveger vaierene seg?Sitter spaken fast i fristilling kansje? Litt vanskelig å forstå hva du mener når du skriver at vaieren for giret funker men ikke vil røre seg. Jeg vil si at den ikke funker da. Sitér dette innlegget Link to post
JanBS Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 https://www.google.no/search?q=omc+kontrollboks&newwindow=1&client=ms-android-samsung&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WNqRVfjtL6a7ygOhp4IY&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=360&bih=592#imgrc=ggyhyBPhlI6lqM%3A Den er nesten som denne. Du har giret, den kabelen funker, men vil ikke røre på seg fra fri. Den spaken som dras opp har ikke noe motstand og funker ikke akkurat nnå. Kan kabelen til den ha løsnet i kontrollboksen og forhindre at jeg kan sette båten i gir? Sitér dette innlegget Link to post
JanBS Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 OBS: ER JOHNSON 2004 2 TAKT. SKREV FEIL Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 30.Juni.2015 Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 Siden du ikke vil svare på de enkle spørsmålene jeg stilte så gir jeg opp. Du får høre med et verksted i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
JanBS Svart 30.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 Unnskyld for det. Men fant ut problemet, så takk uansett Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 30.Juni.2015 Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 Kva var problemet? Det kan hjelpe andre personer med samme problem. Sitér dette innlegget Link to post
JanBS Svart 30.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 Problemet var en skrue på baksiden av kontrollboksen hadde løsnet(sikker av vibrasjon) fordi den var løse ville ikke gassen funke, og motoren ville heller ikke i gir. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.