kapptein Startet 13.Mai.2005 Del på Facebook Startet 13.Mai.2005 Har en gammel kano (minst 15, kanskje 20 år, 11 fot) som har fått en 15 cm lang sprekk i bunnen. Den er laget av et slags plastmateriale (PVC?) -jeg har ikke særlig forstand på slike materialer, men det er ikke glassfiber (og den er rød). Kanoen er ikke merket, verken med produsent eller noe annet. Har prøvd med forskjellig slags lim, men har ikke lykkes med noe som holder. Hva bør jeg gjøre? OG: kan en slik gammel sak bli så "sprø" at den ikke bør brukes? Hva kan jeg evt overflatebehandle den med med for å forlenge levetiden? (Den er nemlig så utmerket til mitt bruk!) Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Avmønstret4 Svart 13.Mai.2005 Del på Facebook Svart 13.Mai.2005 Det kan høres ut som det er et eksemplar av en pioner- kano du har. De lagde to typer. En kort og en lengre type. Hvis det er en slik en, kan du sveise den med varmepistol/blåselampe med tilsatstråder som fåes kjøpt. Fargen og overflaten blir som "ny" igjen med polytrol (et owatrolprodukt) som smøres/pensles/males på og tørkes av igjen etter ca 5 min med lofri fille Mvh Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 13.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2005 Pioner - det kan nok stemme! - for materialet ligner akkurat på de små jollene som lgger strødd rundt på havna.... Tilsatstråder får jeg vel kjøpt i en velassortert båtbutikk sammen med polytrol. Takk for kjapt svar! Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.