Trond Pouey Startet 1.Juli.2015 Del på Facebook Startet 1.Juli.2015 Okey jeg starter en ny tråd i håp om og få noen tips og litt hjelp:) Det som er litt rart er at motoren er 2004 mod og denne feilen skulle vel strengt tatt vært fikset til da. (99% sikker at den er 2004) Som tittelen sier har jeg vært så uheldig og kjøpt meg en 4 takter fra Mercury. For en uke siden begynte den plutselig og pipe da jeg hadde kjørt en liten stund. Dette har skjedd før så, men da var spenningsregulatoren gåen og den pep pga for lite lading. Denne gangen tenkte jeg det var det samme men neida! Ekkoloddet viser 14.2v og den har full oljetank. Da gjenstår det vel bare den siste "pipe" lyden som disse motorene har og det er for lite kjøling:( Altså er vel motoren full av korrosjon som gjør at dette blir en dyr affære. Etter jeg fikk denne lyden og fått greie på hva det kan være så synes jeg nok at strålen ser litt kjipere ut enn den pleide så er redd for at det er dette som er feilen. Trenger 2-3 min på 4-5 knop før jeg kan kjøre i plan igjen KAN det være noe annet? Er det noe annet som er lurt å sjekke først? Byttet impelleren ifjor, men kan jeg ha fått noe i klem? Er det noen som har en fremgangsmåte på hva som må demonteres :)? Er skrukyndig så kommer til og gjøre demontering og montering selv. På forhånd takk for hjelp og god sommer:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.