Solux24 Startet 1.Juli.2015 Del på Facebook Startet 1.Juli.2015 Har en Sollux med en OM636 koblet til ett Hurth HBW 10 2r gir (947.40) hvilken gir olje skal jeg bruke på dette giret. Regner med at det er en ATF olje av noe slag. Er litt redd for å ødlegge pakkninger og simringer inne i gir om jeg bare kjøper en ATF olje fra biltema (syntetisk kontra mineral) Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 Jeg ser det anbefales syntetisk ATF olje for disse girene.Skal du handle på Biltema så kan du bruke en delsyntetisk ATF olje type Dexron, eller bedre helsyntetisk ATF-U som holder Dexron-4 krav. Den fungerer i allefall utmerket på girkassen i Audi A6 2.5 TDI med ZF tiptronic automat. Den kassen er kresen på olje. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Solux24 Svart 1.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 så er bare spørsmålet hvor mye olje jeg skal ha på ser det er ett minimum merke på peile pinnen men når jeg peiler ligger den ett par cm over Sitér dette innlegget Link to post
Solux24 Svart 2.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2015 (redigert) HBW 10-2r og HBW 150 skal vistnok være samme gir i følge en manual jeg fant på nettet skal ha 0,55 liter olje og kun opp til merke på pinnen (+/- helling på giret etter montering) ser også at det anbefalles ATF type A noe som en DEXRON II og III olje skal oppfyllle samme standard Redigert 2.Juli.2015 av Solux24 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.