Karl Erik H Startet 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2015 hei! Min Yamaha F50 4takt 2005 mod har startproblemer. Den starter og går raskt automatisk opp til 1400 omdreininger ca. Før den går til tomgang på rundt 700 (Som den alltid gjør) og dør momentant. Dette tar ca. 1 sekund og den vil ikke holde seg gående. Jeg har fjernet en restrictor plate på luftinntaket på motoren, men har lest om flere andre som ikke har hatt noe problem med dette. Da jeg satt den ut kjørte jeg i 5-6 minutter, før motoren begynte å gå litt ugjevnt og jeg tok den ned til tomgang og den sluknet. Etter dette skjer det som er nevnt tidligere med at den starter og stopper. Vet ikke om det er relevant, men tennpluggene har gått ca. 140 timer. Kan det være problemet? Bensinen i motoren er også 1 år gammel pluss, men i og med at den kjørte fint i 6-7 minutter tror jeg ikke bensinen er problemet Har nettopp byttet olje og oljefilter i tillegg. Det er heller ikke noe tegn på at det er for lite strøm, da batteriet var fulladet da jeg satt den ut Det er elektrisk start forresten og ingen av varsellampene lyser. Den siste gangen jeg prøvde å starte kom det også litt hvit røyk ut av eksosen Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 forgasser eller injection på denne modellen? Bensinen kan jo utmerket godt være problemet - feks at motoren har sugd opp vann/bunngrums som har tilstoppet filter / dyser Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Karl Erik H Svart 1.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Jeg tror den har forgasser, og bensinen hadde stått over vinteren i tanken, men jeg fylte opp med bensin fra en annen kanne med bensin som muligens er eldre, men jeg kan se ned i tanken og jeg kunne ikke se noen grums Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 er et filter bakpå motor , sjekk dette er også dreneringsskruer på forgasserne, åpne disse mens du pumper på blæra , så får du blåst ut evt vannperler i flottørhusene Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
DieselDahl Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 140 timer på tennpluggene er jo endel men burde vel egentlig ikke gi startproblem, bare en litt slapp motor. Vann og grums i flottørhusene på forgasserene er obligatorisk hver vår. Må dreneres. Starter den igjen ved hvert forsøk eller må det pumpes frem bensin først? Sitér dette innlegget Link to post
Karl Erik H Svart 2.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 140 timer på tennpluggene er jo endel men burde vel egentlig ikke gi startproblem, bare en litt slapp motor. Vann og grums i flottørhusene på forgasserene er obligatorisk hver vår. Må dreneres. Starter den igjen ved hvert forsøk eller må det pumpes frem bensin først? Den må ikke pumpes for å starte, det er mulig det er vann og grums som er problemet. Skal ta av bensinfilteret først og se etter noe tegn der, bytte det og hvis ikke det er problemet får jeg ta ut forgasseren og ta det derfra Sitér dette innlegget Link to post
Karl Erik H Svart 2.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Jeg fant ut av hva det var! I de kannene med bensin var det diesel! Så det er feil drivstoff som var problemet! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.