Ronners Startet 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2015 Hei, Skal bytte en ødelagt 2gm20 med en overhalt 2gm20F. Siden motorene er så å si identiske(litt høyere pga ferskvannskjølingen), så vil jeg tro selve byttet går greit, eller? Problemet tror jeg blir selve utheiseingen/innheiseingen av ny motor. Havnen vi ligger i har kran, så hvis den er betjent går det greit, men hvis ikke så lurer jeg på om det går an å heise motorene ved bruk av en talje på seilbommen? Vil den tåle dette? Motoren veier ca 100 kg. Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Jeg aner ikke hva en seilbim tåler. Er du sikker på at den bare veier 100kg? Men et alternativ er å leie inn en lastebil med kran. Det gjorde jeg, jeg tror jeg betalte rundt 300,- pr gang. En gang for å løfte ute, en annen for å få I den nye noen uker etter. Har du alt klar kan du jo ta alt på en gang. En liten time, så er den gamle ute og den nye inne... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ronners Svart 2.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Takk for svar, Det står oppgitt en vekt hos yanmar på 114 kg, men i følge mekaniker veier den ca 100. Dette er jo bare en 18 HK motor og ikke altfor stor. Skal undersøke kranbil, men lørdag i sommerferien kan by på noen problemer vil jeg tro. Det ordner seg nok, men hvis noen har noen tanker rundt dette med bommen så hører jeg det gjerne. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Jeg ville umiddelbart tenke at 100kg motor med storseilskjøtet som talje må gå helt fint. Finn en 100kg mann og heng i bommen som test før du løfter motoren ;-) Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Ingen problem. Toler ikkje bommen dette, så har han ikkje noko på ein båt å gjere:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.