Geir Syversen Startet 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2015 Hei! Jeg har kjøpt inn ny Furlex 200S rullesystem foran og tenker å kjøpe et par brukte seil til dette. Med Furlexen fulgte det med profilskinner på forstaget, og spørsmålet er enkelt, er dette standard profil hvor de fleste seil passer, eller det flere ulike profilsystemer hvor jeg risikerer at innkjøpte seil ikke passer det nye systemet? Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Dette er enkel teknologi, det trangeste på profilen er tykt nok til noen lag duk, innenfor er det ett tau eller plastprofil. Dermed vil dette passe om hverandre på alle profiler. Kan ikke huske å ha sett forskjell på seilene her. 30-50 fots båter er veldig likt. Det er sikkert forskjeller, men innen samme båtstørrelse bør dette gå om hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Syversen Svart 3.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Takk for info. Da tar jeg nok sjansen på at det går i hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
SeilSJT Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 På Furlex 200s sakl folien være 5mm tykk. Div. rullesystemer har fra 4 - 8mm. 5mm er vanligst. Så må du tenke på cutback. Det er avstanden fra profilen og vinkelrett ut til kroken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.