Jump to content

Vannutskiller virker ikke slik den skal..:(


SeaMaster175

Recommended Posts

Skulle starte opp motoren idag, og oppdaget at i bunn av vannutskilleren (som ble montert i vinter)var det samlet masse bensin.

 

På vannutskilleren står det at den er for diesel. Har dette noe å si, når vi har en bensinmotor? Eller er det noe annet feil?

 

mvh

M/B Gamla

Redigert av M/B Gamla (see edit history)
Link to post
Share on other sites

sålenge det ikke er noe vann å skille ut, vil vannutskilleren inneholde drivstoff. Vannet som skilles ut, vil legge seg på bunn i vannutskilleren. Sålenge dere ikke har hatt motoren i gang ( noe særlig ) har den heller ikke rukket å "sortere ut" noe vann..

 

Hvem har forresten solgt den vannutskilleren til dere ? Kunne tenke meg en sånn ren vannutskiller selv jeg...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Høres normalt ut. Den skal fylles med drifstoff. Vannet vil være i den nederste delen dersom det kommer noe. Den vil ikke være fyllt av luft mens den "venter på vann"

 

Jeg tror et dieselfilter skal være OK til bensin, men det vet jeg egentlig ikke så mye om.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Høres normalt ut. Den skal fylles med drifstoff. Vannet vil være i den nederste delen dersom det kommer noe. Den vil ikke være fyllt av luft mens den "venter på vann"

 

Jeg tror et dieselfilter skal være OK til bensin, men det vet jeg egentlig ikke så mye om.

 

Gerhard

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, da skjønner jeg. Det skal være bensin i den nederste delen og når det er vann i bensinen så skilles dette ut, nederst i vanglasset sammen med bensinen...

 

M/B Gamla

Link to post
Share on other sites

Ok, da skjønner jeg. Det skal være bensin i den nederste delen og når det er vann i bensinen så skilles dette ut, nederst i vanglasset sammen med bensinen...

Korrekt. Skillet ser du innmari klart på diesel, om du ser det så klart på bensin veit jeg ærlig talt ikke. Test hjemme på gårdsplassen , med litt bensin ( 1/2 dl ) i et syltetøyglass som er rent. Hell i vann, så ser du åssen det "skal se ut". Rist på glasset, og la det stå til det skiller seg igjen.

På det viset lærer dere å "kalibrere øya" og vite hva dere skal se etter..

 

Alltid morro med eksprimentering på roterommet, særlig med bensin, gass og annen morro... :rolleyes:

 

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Ved å "lese mellom linjene" samt rolleyes ikonet etter, aner jeg at du har litt underlige og artige historier å komme med her ???

<{POST_SNAPBACK}>

hehe; stikkord kan være;

12-14 år guttehvalper

200l fat, tomt og rengjordt

1-3 liter bensin, tømt oppi fatet

lecablokker å stable fatet oppå, for å gjøre plass til en

propanbrenner under fatet..( bensin eksploderer ikke, bensin damp eksploderer imidlertid )..

 

Fjerntenning ala reodor felge, blitz pære hengt neddi fatet og 150 m ledning..

 

Naboen sov ikke særlig mer den natta....... :rolleyes:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

bensin eksploderer ikke, bensin damp eksploderer imidlertid )..

 

Fjerntenning ala reodor felge, blitz pære hengt neddi fatet og 150 m ledning..

 

Naboen sov ikke særlig mer den natta....... :rolleyes:

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hehe, den der vekket en del minner om primitive molotov-cocktails, 9mm pistolskudd og mye annet rart ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...