SeaMaster175 Startet 14.Mai.2005 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2005 (redigert) Skulle starte opp motoren idag, og oppdaget at i bunn av vannutskilleren (som ble montert i vinter)var det samlet masse bensin. På vannutskilleren står det at den er for diesel. Har dette noe å si, når vi har en bensinmotor? Eller er det noe annet feil? mvh M/B Gamla Redigert 14.Mai.2005 av M/B Gamla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 14.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2005 sålenge det ikke er noe vann å skille ut, vil vannutskilleren inneholde drivstoff. Vannet som skilles ut, vil legge seg på bunn i vannutskilleren. Sålenge dere ikke har hatt motoren i gang ( noe særlig ) har den heller ikke rukket å "sortere ut" noe vann.. Hvem har forresten solgt den vannutskilleren til dere ? Kunne tenke meg en sånn ren vannutskiller selv jeg... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gerhard Svart 14.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2005 Høres normalt ut. Den skal fylles med drifstoff. Vannet vil være i den nederste delen dersom det kommer noe. Den vil ikke være fyllt av luft mens den "venter på vann" Jeg tror et dieselfilter skal være OK til bensin, men det vet jeg egentlig ikke så mye om. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 14.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2005 Høres normalt ut. Den skal fylles med drifstoff. Vannet vil være i den nederste delen dersom det kommer noe. Den vil ikke være fyllt av luft mens den "venter på vann" Jeg tror et dieselfilter skal være OK til bensin, men det vet jeg egentlig ikke så mye om. Gerhard <{POST_SNAPBACK}> Ok, da skjønner jeg. Det skal være bensin i den nederste delen og når det er vann i bensinen så skilles dette ut, nederst i vanglasset sammen med bensinen... M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 14.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2005 (redigert) Ok, da skjønner jeg. Det skal være bensin i den nederste delen og når det er vann i bensinen så skilles dette ut, nederst i vanglasset sammen med bensinen... Korrekt. Skillet ser du innmari klart på diesel, om du ser det så klart på bensin veit jeg ærlig talt ikke. Test hjemme på gårdsplassen , med litt bensin ( 1/2 dl ) i et syltetøyglass som er rent. Hell i vann, så ser du åssen det "skal se ut". Rist på glasset, og la det stå til det skiller seg igjen. På det viset lærer dere å "kalibrere øya" og vite hva dere skal se etter.. Alltid morro med eksprimentering på roterommet, særlig med bensin, gass og annen morro... Suzuki Redigert 14.Mai.2005 av Suzuki (see edit history) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Verrie Svart 14.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2005 Alltid morro med eksprimentering på roterommet, særlig med bensin, gass og annen morro... Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Ved å "lese mellom linjene" samt rolleyes ikonet etter, aner jeg at du har litt underlige og artige historier å komme med her ??? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 14.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2005 Du ser skillet lett på bensin også. Du er ikke i tvil. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 14.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2005 Ved å "lese mellom linjene" samt rolleyes ikonet etter, aner jeg at du har litt underlige og artige historier å komme med her ??? <{POST_SNAPBACK}> hehe; stikkord kan være; 12-14 år guttehvalper 200l fat, tomt og rengjordt 1-3 liter bensin, tømt oppi fatet lecablokker å stable fatet oppå, for å gjøre plass til en propanbrenner under fatet..( bensin eksploderer ikke, bensin damp eksploderer imidlertid ).. Fjerntenning ala reodor felge, blitz pære hengt neddi fatet og 150 m ledning.. Naboen sov ikke særlig mer den natta....... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Skipper Worse Svart 14.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2005 bensin eksploderer ikke, bensin damp eksploderer imidlertid ).. Fjerntenning ala reodor felge, blitz pære hengt neddi fatet og 150 m ledning.. Naboen sov ikke særlig mer den natta....... Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Hehe, den der vekket en del minner om primitive molotov-cocktails, 9mm pistolskudd og mye annet rart ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.