Jump to content

OT. En god fiskehistorie


880

Recommended Posts

En ung gutt fra en by i Nord-Norge flyttet til Oslo og gikk til ett stort kjøpesenter for å søke jobb.

 

Sjefen for kjøpesenter spurte: "Har du noe selgererfaring?"

 

Gutten svaret: "Nåååå, jooo, har nok jobbet som selger hjemme i bygda."

 

Ettersom sjefen syntes gutten virket trivelig og frampå, bestemte han seg for å ansette han.

 

"Du kan begynne i morgen tidlig" sa han til gutten.

 

"Jeg kommer ned etter vi har stengt i morgen kveld og ser hvordan du har hatt det på din første dag på jobb."

 

Gutten hadde en tung dag, men til slutt var den ferdig.

 

Etter stengetid kom så sjefen ned som han hadde lovet dagen før.

 

"Hvor mange salg gjorde du i dag?" Spurte sjefen.

 

Gutten svarte: "Ett."

 

Då ble sjefen litt forundret og sa "Bare ett!? Våre selgere bruker normalt å gjøre mellom 20 og 30 salg på en dag.

 

Hvor mye penger var det snakk om?" Gutten svarte: "1 911 138 kr.

 

"Sjefen ble svært overrasket og sa: "1 911 138 kr!!!

 

Hva solgte du til han?"

 

Gutten svarte: "Først solgte jeg en liten fiskekrok. Så solgte jeg en mellomstor fiskekrok. Deretter solgte jeg en stor fiskekrok. Siden ble det fiskesnøre.

Da jeg spurte hvor han skulle fiske, svarte han at han skulle dra ned til kysten. Da sa jeg at han kunne trenge en båt, så vi gikk ned til båtavdelningen. Der solgte jeg ham den store Baylineren med dobble motorer.

Deretter viste det seg at hans lille Honda Civic ikke kunne dra den store båten, så jeg tok med han til bilavdelingen og solgte ham en Chevrolet Tahoen 4-hjulstrekker.

 

"Sjefen, som nå var i sjokktilstand sa... "Så du mener altså at en mann kom inn for å kjøpe en fiskekrok og du klarte å selge han en båt og en bil????"

 

Da svarte gutten glatt: "Nei, nei! Han kom inn og skulle kjøpe tamponger til sin kone, og da sa jeg at han like gjerne kunne dra og fiske, ettersom helgen allikevel var ødelagt!"

:lol:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...